Melbiller

Mirus

Forumet er livet
Ææææææsj!!! Skulle vaske i skapet, og tar sammen litt mel som ligger i en av hyllene. Da ser jeg at det kravler og kryper nedi der. [:o][:'(][:(] Det var larver og biller. Jeg grøsser  bare ved tanken!!!! [:'(] Søkt litt på nett, tror det er rismelbiller. What to do??? Har støvsugd dem ut, skal kaste støvsugeposen, vaske skapet gruuuundig!!! og kaste alt mel. Men hva annet må kastes og gjøres???[&o][&o][&o] 

ORIGINAL: Lady m/ Baby©

Uff, så ekkelt... Vet ikke hva man må gjøre, men dytter for deg..
Håper du blir kvitt de!

Bor du i en kjeller/underetasje?

da har du vel gjort det du må for å bli kvitt krekene vil jeg tro
er ganske vanlig, men super ekkelt *grøss*

se på all annen mat du har i skapet - om det er gnagd små hull i emballasjen så har billene krøpet inn og lagt egg - alt infisert må kastes, ellers blir du ikke kvitt problemet (de går ikke bare på mel nemlig, kakao, ris, sukker, krydder.. alt er nam for små sultne biller og larver)

Ta med deg et par biller å la en skadedyrbekjemper se på dem. Kan hende du må gasse kjøkkenet for å bli kvitt dem.

Det må man i allefall hvis det er en Sagtannet melbille.

[:'(]Nå tørr jeg ikke åpne noe i skapet[:'(]

Hva kommer de av? gammel mat??

ORIGINAL: Mrs.B

Æsj, fyttirakkeren[X(]

okei... grøsser!! hvor kommer de egentlig fra da?[8D]

Nå er det nesten så jeg må kaste alt jeg har i skapet... [:'(]
Håper du ble kvitt dem da. [:)]

Æsj! Det er super ekkelt.

Skulle lage grøt engang. Helte melk oppi ei gryte, for så å helle grøtrisen oppi. Ser da at det flyter et par larver der. *grøss*

Mista lysten på grøt for alltid! [:'(][:'(][:'(]

Har skrubba skapet, vaska med klorin og kasta alt som var åpent eller som de kunne komme seg inn i. Det var flest i gjæren, jeg hadde delt en pakke med tørrgjær som hadde blitt stående..... + at det var noen kjekspakker inni der. Er rimelig tomt i skapet nå kan man si. [8D] Hadde et lite sammenbrudd her*, så sambo måtte overta. Grøss over hele kroppen og kjente at de kravlet over hele meg.

Men jeg spør igjen, bor du i en kjeller?

Nei, bor ikke i kjeller. [:)]

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Mirus

Har skrubba skapet, vaska med klorin og kasta alt som var åpent eller som de kunne komme seg inn i. Det var flest i gjæren, jeg hadde delt en pakke med tørrgjær som hadde blitt stående..... + at det var noen kjekspakker inni der. Er rimelig tomt i skapet nå kan man si. [8D] Hadde et lite sammenbrudd her*, så sambo måtte overta. Grøss over hele kroppen og kjente at de kravlet over hele meg.

Du MÅ støvsuge!!!

Det hjelper ikke å bare vaske, du må støvsuge, for de kan krype inni alt av kriker, kroker og sprekker.

Jeg hadde EN melbille og fikk skikkelig panikk. Kastet 4 bæreposer med mat. Så gikk det et par mnd så hadde jeg matmøll[:'(]

Støvsugde ut det som var i hyllene, men ikke i kroker og kriker....får gjøre det imorgen og så vaske en gang til. Har kasta 4-5 poser jeg også. [:o][&o]

Back
Topp