Melatonin til barn

Mammax85

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Novemberbarna 2021
Jeg gir snart opp fastlegen til sønnen min, han nekter å skrive resept på melatonin (eller søke om det).
Han har skrevet ut resept på vallargan uten problem, men høre ikke når jeg sir at det kan ikke brukes i ukedagene da han sover så godt på det.
Har kjøpt melatonin på helsekosten for å teste ut, det fungerer som bare det!! Gutten sover på 5-20 min (uten kan det gå over 1t) han sover mye roligere å våkner uthvilt!
Han er 10 år å har hatt vansker med søvn siden han gikk i bhg, så det er jo et problem!
Andre med barn som bruker melatonin? Hvor mye gir dere de? Hva koster det på resept?

Jeg gir snart opp fastlegen til sønnen min, han nekter å skrive resept på melatonin (eller søke om det).
Han har skrevet ut resept på vallargan uten problem, men høre ikke når jeg sir at det kan ikke brukes i ukedagene da han sover så godt på det.
Har kjøpt melatonin på helsekosten for å teste ut, det fungerer som bare det!! Gutten sover på 5-20 min (uten kan det gå over 1t) han sover mye roligere å våkner uthvilt!
Han er 10 år å har hatt vansker med søvn siden han gikk i bhg, så det er jo et problem!
Andre med barn som bruker melatonin? Hvor mye gir dere de? Hva koster det på resept?

har legen sagt noe om hvorfor han ikke vil skrive ut melatonin?

Han sir at siden det er noe legen må søke om så bør barnet ha en diagnose ‍♀️ Vallargan er jo mye sterkere så forstår ikke helt hvorfor han mener det..

Men om den fra helsekosten funker så kan du jo bare bruke den? Eller?

Du kan se prisen på felleskatalogen :)

Han sir at siden det er noe legen må søke om så bør barnet ha en diagnose ‍♀️ Vallargan er jo mye sterkere så forstår ikke helt hvorfor han mener det..

legen setter jo alltid en diagnose når de skriver ut medisiner, også vallargan, så jeg er enig med deg og skjønner heller ikke det. Kunne det vært en ide å gå til en privat lege og få resept der for så å ha videre oppfølging hos fastlegen?

Kan legen ha skrevet ut valergan for en kort periode ved en krise/traume? Mens vedkommende egentlig tenker at man må prøve andre ting enn medikamenter til hverdags? Vet melatonin ikke er medisin i den forstand, samtidig er der tidlig for et barn å være i behov av innsovningsmidddel. Vet om mange barn som strever med å finne roen og sovne ved leggetid. Tenker at «medidinering» er et drastisk middel/løsning på et en i utgangspunktet vanlig utfordring. Aner lite om deres situasjon og bakgrunn, bare tenker hva som kan være årsaken, så får du kjenne etter om det kan treffe eller ei. :)

Back
Topp