Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Riktig, det er sovemiddel, som har vist seg å øke sjansene for vellykket ivf. Kan gi bedre kvalitet på embryoene blant annet.Aldri hørt om nei! Hva har det med IVF å gjøre!? Er ikke detinnsovningstablett? hvertfall det vi bruker det til der jeg jobber[emoji51]
Riktig, det er sovemiddel, som har vist seg å øke sjansene for vellykket ivf. Kan gi bedre kvalitet på embryoene blant annet.
Noen som har brukt melatonin for å øke sjansen for vellykket ivf behandling?
Spennende!Ja, det har jeg. Tror han siste legen jeg traff mente jeg virkelig hadde prøvd alt for bedre eggkvalitet.
Melatonin regulerer syklusen du er våken eller sover. I tillegg er det med og regulerer en del andre hormoner, deriblant kvinnelige kjønnshormoner. Og det viser seg at inntak av melatonin over flere måneder før og i forbindelse ivf kan gi bedre eggkvalitet.
Hos meg tror jeg at vi endte opp med 9 egg veg uttak, 7 var modne og 3 lot seg befrukte, 2 delte seg bra, men var ikke av super kvalitet.(dog bedre enn tidligere)
Jeg pleide å ende opp med 1-2 av dårlig embryokvalitet da eggene mine hadde dårlig eggkvalitet. Som du ser ble ting marginalt bedre gir meg sammenlignet med tidligere forsøk. Allikevel ville jeg prøvd det igjen. Jeg har seriøst dårlig eggkvalitet, ingenting av behandling man kunne gi meg her i Norge ville fungert.
De anbefalte meg å ta det om kvelden, da man gjerne kunne bli litt søvnig av det. Hjalp meg veldig med å sove godt om natten. Men ble også veldig tørst /tørr i munnen om natten. Opplever du det samme anbefaler jeg deg vannflaske på nattbordet.
Blir man tørr i munnen, kan det øke risiko for hull i tennene, så fikk beskjed om å være ekstra flink med tannpuss og tanntråd av tannlegen min rett etter at jeg begynte med dette.
Sliter du med dårlig eggkvalitet?/ hva er årsaken til at du begynner ned melatonin?
Riktig, det er sovemiddel, som har vist seg å øke sjansene for vellykket ivf. Kan gi bedre kvalitet på embryoene blant annet.
Spennende!
Jeg har mange egg, men kvaliteten er ikke så bra. Håper melatonin hjelper litt her også.
Ok, det der må jeg lese litt mere omHar prøvd andre ting
Amh 14 i 2016, så bra med egg her også til tross for alder 39.
Om det ikke virker kan du ta en test for å sjekke dhea nivået ditt. Mitt var helt sykt lavt, hadde mindre enn ei 80 år gammel dame. Du må for all del ikke bestille det selv over nett,da det kan føre til politianmeldelse. Medikamentet står på dopinglista..
Supert å trene med, kan jeg si. Fikk aldri testet det i forbindelse med ivf, men det kan også ha effekt . Begynte med annen mer effektfull behandling og fikk derfor ikke prøvd dhea i forbindelse med ivf. Man skal også gå på det noen mnd før ivf-forsøk
Ok, det der må jeg lese litt mere om![]()