Melasma - sminketips

Bie88

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Hei jenter :)

Før jeg ble gravid begynte jeg å få melasma (mørke pigmentflekker) fordi jeg hadde en hormonforstyrrelse av p-piller som kroppen min ikke likte. Etter jeg ble gravid har melasmaen blitt MYE verre :( Det høres kanskje veldig overfladisk ut, men jeg føler at det er veldig sjenerende og føler meg rett og slett "stygg" når jeg ser meg i speilet.

Det verste er alt folk, helt fremmede og folk jeg kjenner, syns det er "helt OK" å kommentere utseende mitt nå. De sier alt fra "oi, du har mye flekker i ansiktet", "jeg tror du har bommet med sminken din", "hva har skjedd med ansiktet ditt" etc.

Jeg bruker MYE sminke om dagen, selv om huden min egentlig ikke trenger det :( Men det dekker ikke godt nok. Jeg bruker også faktor 30 i ansiktet hver dag, men det blir bare verre og verre.

Er det noen som har noen forslag til sminkemerker/typer som har veldig god dekkevne?

Alle tips tas imot med stor takk, dette plager meg veldig :(

Uff stakkars deg :/

hmm, rutinen jeg hadde hatt tror jeg er krem, foundation som dekker godt, også dekket over flekkene med en god consealer i riktig fargenyanse... om man har consealeren på først så gnir man den jo bare utover og ikke får fullstendig dekke. Også gått lett over med feks bare minerals pudder? :)

Men söker du opp tips på youtube kommer det en del opp så kanskje du får noen nyttige tips der ifra? :) (alt ifra hvordan fjerne de til hvordan du dekker de til ^^, )

Hei jenter :)

Før jeg ble gravid begynte jeg å få melasma (mørke pigmentflekker) fordi jeg hadde en hormonforstyrrelse av p-piller som kroppen min ikke likte. Etter jeg ble gravid har melasmaen blitt MYE verre :( Det høres kanskje veldig overfladisk ut, men jeg føler at det er veldig sjenerende og føler meg rett og slett "stygg" når jeg ser meg i speilet.

Det verste er alt folk, helt fremmede og folk jeg kjenner, syns det er "helt OK" å kommentere utseende mitt nå. De sier alt fra "oi, du har mye flekker i ansiktet", "jeg tror du har bommet med sminken din", "hva har skjedd med ansiktet ditt" etc.

Jeg bruker MYE sminke om dagen, selv om huden min egentlig ikke trenger det :( Men det dekker ikke godt nok. Jeg bruker også faktor 30 i ansiktet hver dag, men det blir bare verre og verre.

Er det noen som har noen forslag til sminkemerker/typer som har veldig god dekkevne?

Alle tips tas imot med stor takk, dette plager meg veldig :(

Jeg har en pigmentflekk i ansiktet. Som er ganske svak dog. Men prøvde mammaen min sin sheercover, og det er det som er dekt min flekk best i alle fall :)

Exuviance sin foundation og concealer, har jeg hørt av mine kunder som har pigmentflekker at dem liker dem :)

Matis-hudpleieserie har en krem som bleker denne type pigmentflekker. Vet om folk som har brukt den med stor forbedring. Mener også at kanskje Babor har en lik krem, men usikker! Fikk det samme selv under graviditeten på overleppa, så ser ut som jeg har bart når jeg har vært i sola.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp