Melanotan !!!!!

bebe

Forumet er livet
Melanotan er blitt kalt alt fra Barbie-hormonet til et mirakelmiddel. Ryktene om at du blir brun, tynn og kåt av det syntetiske stoffet florerer på internett, men det kan vise seg å være en misforståelse...

Blant kroppsbyggere og i andre miljøer der fokuset er på kropp og utseende, er ryktet om Melanotan i ferd med å ta helt av. Tiltross for at dette hormonet ennå ikke er godkjent av Statens legemiddelverk her hjemme, kjøpes Melanotan over internett og injiseres med små sprøyter av brukeren selv. Målet er en varig og fin brunfarge. Bivirkningene skal visstnok være mindre matlyst og økt sexlyst, men det er her misforståelsen ligger. Det finnes nemlig to typer Melanotan. En du blir brun av og en du blir kåt av.

http://www.doktoronline.no/qa/forum/19/qa3632160.html

er det noen her inne som tar det da ??
[8|]
klarer fint å bli både brun og kåt uten sprøyte jeg [8D]

ORIGINAL: [Silje]

Fatter ikke at folk vil bruke det...

sign denne....
jeg klarer meg fint uten iallefall [;)]
håper det funker fint for deg ingebjørg, så jo på bildene at du var brun og lekker [:)][8D]

Ville personlig aldri brukt det, men andre får gjøre som de vil.

Synes da ikke du trengte å slanke deg akkurat Ingebjørg, er jo slank som bare det du[:D]

Er ikke så opptatt av å bli brun lenger, det var i mine yngre dager det var det viktigste med hele sommeren, haha.

ORIGINAL: ¤hege¤

er det noen her inne som tar det da ??
[8|]
klarer fint å bli både brun og kåt uten sprøyte jeg [8D]

Me too [8D][:D]

ORIGINAL: StineogLeah

Dette er jo ikke langtidstestet..

Så hva om disse stoffene har innvirkning på f.eks. ett fremtidlig svangerskap?

det tenker jeg også, ikke bare om det, men om ting og tang man sprøyter inn i kroppen sin generelt... anabole stereoider, botox, ja u name it....
love who u r [:D][:D]
(men at noen andre velger noe annet, det er seff heeelt ok for meg!!!)

ORIGINAL: [Silje]

Fatter ikke at folk vil bruke det...

Ikke jeg heller.......

ORIGINAL: |ngebjørg|

"Når man legger seg i solsteika begynner kroppen å lage MSH. Det er et hormon som får huden til å trykke opp massevis av melanin, som er små fargekorn. Disse pigmentene suger nemlig til seg UV-stråler, og beskytter dermed huden mot mer skummel stråling. Nå har forskerne ved Monash University i Melbourne klart å lage sitt eget MSH-hormon, Melanotan, og når menneskelige prøvekaniner fikk injeksjoner av stoffet ble de brune som svisker, helt uten sol. De som fikk narremedisin ble bare blekere og blekere.I motsetning til selvbruningskremene, som inneholder ett eller annet fargestoff, gir altså Melanotan en ekte brunfarge, slik man ville ha fått med vanlig soling. Det geniale er så klart at man dermed også får beskyttelse mot UV-stråler. Melanotan er dermed langt mer enn et nytt skjønnhetsprodukt for jålete mennesker med rynkeskrekk. Dette er et viktig middel for bekjempelse av hudkreft, mener Dr Wayne Millen, sjefen for firmaet Epitan som lager stoffet. En injeksjon eller to vil for eksempel gi oss blekansikter umiddelbar beskyttelse før sydenturen i påska, og det uten så mye som en antydning til truseskille. Millen ser heller ikke bort ifra at Melanotan også kan være utgangspunktet for helt nye medisiner mot pigmentsykdommer".

åj... hvor har du kjøpt dette? er det dyrt? jeg er litt skeptisk, men veldig nyskjerrig[:D]

Frister masse å prøve det, men jeg er rett å slett for pysete[8D]

ORIGINAL: lykkelita*

"Når man legger seg i solsteika begynner kroppen å lage MSH. Det er et hormon som får huden til å trykke opp massevis av melanin, som er små fargekorn. Disse pigmentene suger nemlig til seg UV-stråler, og beskytter dermed huden mot mer skummel stråling. Nå har forskerne ved Monash University i Melbourne klart å lage sitt eget MSH-hormon, Melanotan, og når menneskelige prøvekaniner fikk injeksjoner av stoffet ble de brune som svisker, helt uten sol. De som fikk narremedisin ble bare blekere og blekere.I motsetning til selvbruningskremene, som inneholder ett eller annet fargestoff, gir altså Melanotan en ekte brunfarge, slik man ville ha fått med vanlig soling. Det geniale er så klart at man dermed også får beskyttelse mot UV-stråler. Melanotan er dermed langt mer enn et nytt skjønnhetsprodukt for jålete mennesker med rynkeskrekk. Dette er et viktig middel for bekjempelse av hudkreft, mener Dr Wayne Millen, sjefen for firmaet Epitan som lager stoffet. En injeksjon eller to vil for eksempel gi oss blekansikter umiddelbar beskyttelse før sydenturen i påska, og det uten så mye som en antydning til truseskille. Millen ser heller ikke bort ifra at Melanotan også kan være utgangspunktet for helt nye medisiner mot pigmentsykdommer".

åj... hvor har du kjøpt dette? er det dyrt? jeg er litt skeptisk, men veldig nyskjerrig[:D]

vil ikkje ta det her ute på åpent forum
send meg heller pm [;)]

sendt[:D]

Back
Topp