Meksikanske retter i lefse

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Hva synes du skal være i taco, fajitas, burrito og quesadilla? Hva er forskjellene?

-----

Som gravid liker jeg plutselig ikke vanlig taco :rolleyes:, så jeg tenkte å lage en annen meksikansk rett i dag, men når jeg googlet oppskrifter, så syntes jeg rettene var mer like hverandre enn det jeg kunne huske fra når jeg har lagd det før. Det kan hende det er veldig valgfritt hva man har i rettene, men jeg tenkte å lage/finne meg noen litt distinkte oppskrifter, slik at man kan variere litt fra fredag til fredag. :p

Fra minnet

Fajitas
Hvetetortilla
Varmt fyll: stekte kylling- eller biffstrimler, stekt løk og stekt paprika.
Salat ved siden.
Sauser?

Burrito
Hvetetortilla
Fyll: hvilket kjøtt? Ris. Bønnestuing? Grønnsaker?

Quesadilla
Hvete- eller maistortilla?
Gratineres

Hvem av dem er det som skal ha guacamole og sånn mørk gul ostesaus? Bønner?

Jeg har bare laget litt etter smak og fantasi inspirert av de meksikanske rettene;-) kan tipse om å bruke meksikansk eller tomatris (slik ferdigpose de har sammen med annen ris) wrap med feks stekt og oppskjært kylling, salat og hvitløksdressing, det er veldig godt;-)

Spis det som er nydelig! :-)Her elsker vi quesadilla med lefse, biffstrimler,sopp,løk, jalapeno, evt paprika og mais, guacamole, rømme og salsa og gjerne litt salat på siden . Ost inni, brettes over, gratineres i ovn.

Syns mange av tacorettene er ganske like..

Vi hadde enchiladas i dag - kjøttdeig, tacokrydder, løk, mais og bønner inni hvetetortilla som rulles sammen og legges i ildfast form og gratineres med ost, ellers er jo nachos også en variant.

Om jeg skal lage quesadilla peker jeg å ta det jeg har lyst på og putte inni og steke i stekepanne. - veldig enkel er bare tacokjøttdeig og ost, med guacamole ved siden av

Back
Topp