Mekling... Hjelp!

Cupcake90

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Skal på mekling neste uke og lurer på om noen har vært borti dette og kan fortelle meg hva jeg går til?

Far har permisjon nå og vil dele 50%. Jeg tror ikke dette er realistisk fordi han er så sosial og har mange aktiviteter og jeg føler at sønnen vår tilbringer mest kvelder med meg. Men siden jeg er i jobb og far er i permisjon så er jeg redd at mekler vil ta hans side. Jeg har lest litt om temaet og det jeg har lest mest er at når barnet er 1 år så er det mest naturlig at den bor fast hos den ene foreldren og den andre har samvær noen dager i uka.

Jeg er redd at siden far er hjemme med han nå, at han får "hovedansvaret" siden han ser han mest? Begynner å stresse en del nå. Kan noen hjelpe meg? Har du vært på mekling? Hva prater dere om?
 
Jeg har alltid trodd at det som regel er moren som får hovedansvaret jeg.. men har aldri vært borti sånt så aner ingenting. De må jo tenke lengre enn bare permisjonen. Den varer jo ikke evig og er vel ikke noe man kan gå veldig utifra hvis man skal tenke langsiktig. Masse lykke til hvertfall!
 
Jeg har alltid trodd at det som regel er moren som får hovedansvaret jeg.. men har aldri vært borti sånt så aner ingenting. De må jo tenke lengre enn bare permisjonen. Den varer jo ikke evig og er vel ikke noe man kan gå veldig utifra hvis man skal tenke langsiktig. Masse lykke til hvertfall!

Uff, ja.. Er sikkert bare jeg som uroer meg for ingenting. Men synes det er litt skummelt når jeg ikke vet hva jeg går til..
 
Uff, ja.. Er sikkert bare jeg som uroer meg for ingenting. Men synes det er litt skummelt når jeg ikke vet hva jeg går til..

Det skjønner jeg godt! Men hadde jeg vært deg ville jeg hvertfall fått fram hvordan det er når faren begynner å jobbe igjen og at han gjør mye på kveldene som gjør at sønnen blir med deg. Jeg har alltid trodd at moren måtte vært gal for å ikke få hovedansvaret. Jeg håper på det beste for deg!! Bare så på ditt!
 
Viktig å legge vekt på hvordan hverdagene har vært og at det er anbefalt at barn under 3 år kun bor hos ene foreldrene men kortere samvær med den andre !
 
Back
Topp