MeiTai, eller andre bæreseler?

*Precious*

Elsker forumet
Vurderer å kjøpe meg en eller annen bæresele..Men hvilken..Vurderer MeiTai'en..
Erfaringer?

Eg har lånt systra mi sin heimelaga MeiTai, og det er det beste eg nokon gang har brukt til å bere ungar i. Både snuppa og elskar den[;)]
Har prøvd elastisk bæresjal, BabyBjørn bæresele og Bergans bæremeis.

Meitai har mange fordeler.
De kommer i mange forskjellige varianter, med ulike mønstre, størrelser, mengde polstring, vinkel på stroppene osv.
Jeg fikk aldri helt "til" meitai siden jeg har problemskuldre (fant en knytting som fungerte, men den var litt upraktisk), men ELSKET bæreselen min.
Ergonomiske bæreseler er mer eller mindre meitai med moderne klips (som på ryggsekker) i stedet for lange knytestropper.
Ulempen er at de må stilles inn om det er en annen bærer, de kan ikke knyttes på ulike måter for å endre belastningen, og de kommer ikke i like mange kule utgaver.

Fordelene med bæresele er at de er "idiotsikre", det er kortere stropper til å slepe i søla når man knytter på seg ungen i novembermørket, og for min del fungerte det slik at mesteparten av vekten la seg på det polstrede hoftebeltet, ikke skuldrene. [:)]

Sjekk på tettinntil.no om det arrangeres bæretreff eller finnes bærehjelpere i nærheten av deg, slik at du kan prøve ut litt forskjellig og finne noe som fungerer for deg! [:)]

Takk for svar..[:)] Skal sjekke siden du fortalte om[:)]

Flere?

elsker den. ingen problemer å bære  nyfødt til  stor toåring i en meitai. Men  om du har barn som går og som vil sitte på ryggen litt og gå litt så  kan jeg anbefale noe som manduca. Siden den ikke har lange  seler å knytte. Irriterende å ha mye knytting om man f.eks står midt i skogen og ikke vil ha selene skittne.Men barnet vil ned .Om man har manduca så er det lettere å få dem inn og ut .

[:D]

Back
Topp