Megling om samvær

• Trådstarter Trådstarter WZ
  • Opprettet Opprettet

WZ

Glad i forumet
Samboeren min har en sønn fra tidligere.
Han bor i trøndelag, vi bor i Oslo. I dag skal han i megling, men siden avstandene er så store så skal det være over telefon. Han skal sitte på et kontor her, og hun der oppe.

Men sprsmålet er, tror dere jeg kan få bli med?
Er det normalt at den andre parten er med?

Vi har pørvd å ringe dit i en uke, ingen som tar telefonen. Har også sendt mail, men ikke fått svar.

Mannen min har vert på flere meglinger, og jeg har ikke fått være med. I hans tilfelle førte ikke telefonmeglingen frem og vi måtte reise fra Bergen til Mysen på ny megling, heller ikke da var det aktuelt at jeg var med, men satt på venterommet da.
Strengt tatt er jo dette mellom barefar og mor, klart at det gjelder deg også, men la foreldrene få ta seg av meglingen.

Ser ikke noe god grunn til at du ikke skal få være med allfall.. Såklart om mora ikke vil det, så må det jo respekteres, men kan ikke se noe grunn til at hun ikke ønsker å innvolvere deg? Om gutten skal ha deg i livet sitt når han er på samvær til faren så er det jo greit at du veit hva du skal forholde deg til..

Nå er situasjonen litt annerledes her, da sønnen hans bor sammen oss, men om han ikke hadde gjort det, så hadde jeg likevell ønsket å bli innvolvert i "planer" for fremtida.. Siden vi er i samma fremtid lixom.. Pluss at jeg liker å vite hva som blir sagt, så jeg vet ingenting blir glemt ved en evt videreformidling av informasjon fra sambo.

Vi har jo på en måte ingen rettigheter, men syns det er bare rett og rimelig at vi som steforeldre også får den nødvendige informasjonene.

Så syns absolutt du bør ytre ønske om å "være med" på meglinga da du tydligvis ønsker det [:)]

De har jo tidligere hatt meglinger der oppe hvor hun og barnet bor, men de har ikke ført frem til de beste løsningene.
Hun er ekstremt vrang, og nekter å samarbeide i det hele tatt, så det er viktig at ALT blir notert og avtalt.
Så jeg tenkte jo å holde meg i bakgrunnen, men komme med innspill til han.
Det er jo ingen hemlighet at mannfolk ikke alltid tenker så langt..

La de fikse dette selv.

Hadde BF's nye samboer skulle være med på en mekling, hadde jeg blitt mer irritert og vrang...for hun har ikke noe med hvordan vi avtaler ting om vårt barn.

ORIGINAL: Kranglefanten

La de fikse dette selv.

Hadde BF's nye samboer skulle være med på en mekling, hadde jeg blitt mer irritert og vrang...for hun har ikke noe med hvordan vi avtaler ting om vårt barn.

Hvorfor det?
Hun er jo en omsorgsperson i livet til barnet?

Nei, du kan ikke være med. Dette er mellom foreldrene til barnet. Men din samboer vet nok hva som er best for deres familie,, og for sin sønn![:)] Så dette må de to bare klare å komme til en enighet om.

ORIGINAL: WZ

ORIGINAL: Kranglefanten

La de fikse dette selv.

Hvorfor det?
Hun er jo en omsorgsperson i livet til barnet?

Hun har ikke noe å si...hun er ikke en forelder til mitt barn, og derfor har hun heller ikke noe der å gjøre.

Back
Topp