Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er fadder for to nevøer og ikke døpt. Sa aldri noe om det...Jeg er blitt spurt om å være fadder til kommende sønn til ei venninneNoe jeg veldig gjerne vil. Det har seg slik at jeg ikke er døpt, og er derfor ikke medlem av den norske statskirke. Kan man være fadder da? Lest litt begge deler på nett..
Ok, takk for svarJeg er fadder for to nevøer og ikke døpt. Sa aldri noe om det...At jeg burde sagt nei er jo en annen sak.
Kan absolutt ikke leve opp til ansvaret da jeg er ateist. Men de ville ha meg allikevel. Så da legger de vel noe annet i det enn den opprinnelige meningen.
![]()
Ok, jeg er konfirmert borgelig, så er medlem av humanetisk forbundDu kan være fadder så fremst du ikke er medlem av et trossamfunn som ikke bifaller barnedåp.
Mine barn har faddere fra flere trossamfunn. Lutheransk (protestant/statskirken) læstediansk, katolsk og to uten trossamfunn.
Selv om jeg ikke er døpt, så har jeg døpt min datter i kirken. Men det er din meningNei det syntes jeg ikke blir riktig. I en dåp lover du å oppdra barnet i den kristne tro. Og det kommer ikke du til å gjøre derfor blir det helt feil
Selv om jeg ikke er døpt, så har jeg døpt min datter i kirken. Men det er din mening![]()
Jeg er ikke medlem av den norske statskirken.Det er fortsatt mulig du er medlem av statskirken selvom du ikke er døpt. Det blir du automatisk hvis en av foreldrene dine er det når du blir født. Så må man melde seg ut hvis man ikke vil være det lenger.
Selv om jeg ikke er døpt, så har jeg døpt min datter i kirken. Men det er din mening![]()
Det går det også, tror det er opp til presten. Jeg er fadder til to barn, men er medlem av en kristen menighet som ikke bifaller barnedåpDu kan være fadder så fremst du ikke er medlem av et trossamfunn som ikke bifaller barnedåp.
Mine barn har faddere fra flere trossamfunn. Lutheransk (protestant/statskirken) læstediansk, katolsk og to uten trossamfunn.
Det går det også, tror det er opp til presten. Jeg er fadder til to barn, men er medlem av en kristen menighet som ikke bifaller barnedåpså tror alle kan hvis ikke presten motsier seg det. Men en fadder tar jo på seg ansvar for å lære barnet om den kristne tro, så tenker man burde være kristen. Men det er jo opp til foreldrene hvem de ønsker som fadder til sine barn