"Medisinsk spørsmål"

lumina

Gift med forumet
Må bare spørre, da jeg er litt usikker..

Jeg var på jobb i går kveld, og da jeg kom hjem kunne pappaen fortelle at Erik hadde hatt et uhell. Han hadde lekt med bil, og på et vis tryna i parketten. Bitt seg i overleppa, og antakeligvis slått seg en del også. Blødde kraftig [:(]

Da jeg så inn til han i 22.30-tiden, våknet han, og hadde det vondt. Han er suttoman, men ville ikke (og vil fremdeles ikke) ha sutta. (Tror jeg benytter sjangsen til å kaste alle husets sutter[8D]).. Han var sulten, men klarte ikke å spise.. måtte mate stakkarn med babygrøt via engangssprøyte [&:] Smertene ble tilsynelatende bedre etter hvert, han klarte også å spise en hel pinneis.. nok om det..

Uhellet skjedde kl 16 i går ettermiddag. Hevelsen har fremdeles ikke gått ned noe som helst. Leppa er varm og hardere enn lepper flest, men jeg får lov å trykke litt på den. Han sier det er aua, men humøret er på topp, han tuller og tøyser som vanlig.. Han er ikke i barnehagen i dag, siden han har vondt og ikke klarer å spise stort..

1. Hvor lenge kan man forvente at han har hoven verandaleppe?

2. Jeg føler at hoven leppe ikke er noe å dra til legen med... Har jeg rett?

3. Kan jeg gjøre noe for å få ned hevelsen?

har du kjent på tennene hans at de sitter godt enda? hvis de virker litt løse ville jeg snakka med en tannlege (selv om de ikke gør noe spes med løse melketenner asså) for å se at ting er normalt.

ellers er vel verandaleppe noe som kan se verre ut dagen etter om jeg husker rett, skjønner han har vondt da stakkar[:)]
så lenge han ikke virker å ha store smerter og formen er fin ville jeg ikke ringt lege selv hvertfall, men nå er ikke jeg ekspert så skal vel ikke uttale meg for høyt sikkert[;)]

Hvor lang tid det tar kommer jo litt ann på hvor kraftig det er, men det kan ta dager...

Hoven leppe er ikke så mye ågjøre med, sånn sett. Igjen kommer detjo ann på om han har skadet seg kraftig og om det kan være hjernerystelse og sånne ting.

Vet ikke om det hjelper stort nå, men ved hevelse legger man gjerne på en iskald fille, håndkle/kjøkkenhåndkle med knust isbiter etc for at hevelsen ikke skal avta.

Håper han har det bra, høres absolutt ikke godt ut.

Pappaen hadde sjekket tennene, og de virket faste og fine, så tannlege trengs ikke..
Hna hadde også kjølt ned med klut med kaldt vann så godt han kunne, ungen var jo hysterisk stakkar..
Var bare munnen som fikk gjennomgå, og han er (og har vært) helt vanlig, bortsett fra smerter og en verandaleppe fra en annen dimensjon javascript:void(AddText('[8D]'))

Har konferert med familiens private og høyt elskede sykepleier, som forskriver iskrem, ny DVD-film og smoothie [:D] Blir en fin dag [:)]

Back
Topp