Medisinsk hjelp selv om man har EL

ØnsketOmEnTil

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Maiskolbene 2023 :-)
Hei, jeg og samboer går nå inn i 4 mnd med prøving på nr.2. Nr 1.satt på første forsøk.
Samboer ser jo at jeg blir veldig påvirket av at dette tar lengre tid enn man forventet, men vi er jo klar over at det kan være normalt å prøve i opp til et år.
Men til spørsmålet, samboer lurte på om ikke jeg eventuelt kunne dra til gyn og få noen medisiner som kunne hjelpe. Det fikk meg til å lure på om det egentlig finnes noen medisinsk hjelp så lenge man har stabil syklus og eggløsning? Virker som at de fleste som får medisiner er for eggløsning eller for å klare å holde på foster etter positiv test. Men er det noe man kan gjøre for å bare hjelpe kroppen å bli gravid?
 
Man kan prøve Letrozol når man har eggløsning av seg selv. Men ikke alltids det har noe bedre effekt har jeg forstått. Men har hørt om dem det funker på til tross for eggløsning selv.

Hør med legen om det er en mulighet. Ellers er det bare å bruke tiden til hjelp dessverre.
 
Hei, jeg og samboer går nå inn i 4 mnd med prøving på nr.2. Nr 1.satt på første forsøk.
Samboer ser jo at jeg blir veldig påvirket av at dette tar lengre tid enn man forventet, men vi er jo klar over at det kan være normalt å prøve i opp til et år.
Men til spørsmålet, samboer lurte på om ikke jeg eventuelt kunne dra til gyn og få noen medisiner som kunne hjelpe. Det fikk meg til å lure på om det egentlig finnes noen medisinsk hjelp så lenge man har stabil syklus og eggløsning? Virker som at de fleste som får medisiner er for eggløsning eller for å klare å holde på foster etter positiv test. Men er det noe man kan gjøre for å bare hjelpe kroppen å bli gravid?
Her satt også nr 1 på første pp. Nr 2 ble til på pp13. Var til gynekolog flere ganger fordi jeg var så bekymret mens vi prøvde på andremann, siden det drog ut,men alt i skjønneste orden og fikk beskjed om at vi måtte minst vente 1 år før noe videre "hjelp" ble aktuelt. Handler nok mest om alt bare om timing, flaks/uflaks.. Den mnd det klaffet for oss hadde jeg null troa. Vi hadde kun sex søndag (så reiste mannen på jobbtur) og jeg fikk positiv el-test tirsdag. Trodde alt håp var ute,men neida!


Håper det klaffer snart for dere! :Heartpink
 
Hei, jeg og samboer går nå inn i 4 mnd med prøving på nr.2. Nr 1.satt på første forsøk.
Samboer ser jo at jeg blir veldig påvirket av at dette tar lengre tid enn man forventet, men vi er jo klar over at det kan være normalt å prøve i opp til et år.
Men til spørsmålet, samboer lurte på om ikke jeg eventuelt kunne dra til gyn og få noen medisiner som kunne hjelpe. Det fikk meg til å lure på om det egentlig finnes noen medisinsk hjelp så lenge man har stabil syklus og eggløsning? Virker som at de fleste som får medisiner er for eggløsning eller for å klare å holde på foster etter positiv test. Men er det noe man kan gjøre for å bare hjelpe kroppen å bli gravid?
Letrozol og progesteron er medisiner jeg får til tross for stabil syklus og EL hver måned.

PP17 her nå straks og barnet vi har fra før satt på først forsøk. Vi venter på svar på henvisning til IVF, men har testet Letrozol først da vi var på PP5-PP8. Brukte ikke Letrozol PP9 og ble gravid, men endte i SA. Tok deretter en lang pause og nå er jeg i gang med Letrozol igjen og skal straks starte på andre syklus med dette. Har denne syklusen i tillegg fått Utrogestan (progesteron) som visstnok kan hjelpe egget å feste seg. Så ja, det finnes medisiner som kan hjelpe, men ikke noe garanti for at det fungerer bedre enn uten medisiner :love2 For min del hjelper det på det psykiske, for da vet jeg at jeg har gjort «alt» og forhåpentligvis stresser litt mindre.
 
Back
Topp