medisinering ved fryseforsøk??

babytutta

Forumet er livet
åssen funker det da??
man slipper jo gjennom uttak å stimulere store follikler, man har jo gjort den jobben lissom[:D] men åssen medisin bruker man da, og hva er den for??
noen som vil fortelle alt?

ORIGINAL: *ruge*babytutta

åssen funker det da??
man slipper jo gjennom uttak å stimulere store follikler, man har jo gjort den jobben lissom[:D] men åssen medisin bruker man da, og hva er den for??

Lurer jeg på også...

Jeg har brukt Progynova og Progestan. Progynovan er for å forberede livmorsslimhinnen, den skal måle 10 mm (tror jeg..) før man får sett inn. Og Progestan settes vaginalt og fungerer på samme måte som Crinonen som mange bruker etter det første forsøket. Det er ikke gel det da,men små runde,hvite kapsler.... som kommer ut som olje [:-] [:D] 

Progynovan har jeg tatt fra første mensdag (4 tabl. daglig) så er man på UL dag 10,11 eller 12 tror jeg det er.... og da blir mm resultatene fakset til klinikken og de ringer meg etter at legen har sett på papirene. Da så får jeg beskjed om når jeg skal begynne med Progestan ( 6 tabl. daglig), som regel er det 2 dager før. Så bruker jeg de to medisinene til test-dagen som er 14 dager etter innsettingen.

åssen funker det da??

Ja det er noe jeg også lurer på!

Emmas mamma har nok svart godt på det, har ikke hørt om noe annet enn de tablettene jeg også, før man tar progrestrone av en eller annen sort. Det er iallefall mye bedre for kroppen en full rulle med IVF/ICSI.

På Haukeland/KK praktiserer de innsetting av fryseegg i vanllig syklus uten medisinering.
Du får ul ca. dag 9-11 i syklus for å sjekke at slimhinnen ser grei ut og størrelse på follikelen.
Så tester du med el-tester og ringer når du får utslag. Innsetting blir ca.3 dager etter EL.
Etter innsetting får du Crinone som ved vanlig forsøk.

åssen funker det da??

(måtte bare innom,er på jobb no)

men dette skal IKKE DU tenke på no, rug som bare det du, så går dette rette veien for deg snuppa[:)]

jeg gjorde det samme som emmas mamma...men fikk sånn sinnsykt migrene av progynovaen...(tablettene som jeg tok 4 ganger daglig) så de har snakket om at jeg kan bruke min regelmessige mens neste gang...men er det sikrere uten medisinen?????
har ikke lyst på migrene igjen,men virker som de ikke praktiserer uten medisiner på St.Olavs....

ORIGINAL: VilSåGjerne

åssen funker det da??

(måtte bare innom,er på jobb no)

men dette skal IKKE DU tenke på no, rug som bare det du, så går dette rette veien for deg snuppa[:)]

jaaaaaaaddda masa.[:D]
MEN fryseegget skal nok bli brukt en dag uansett, enten om jeg blir gravid nå eller ikke.[:)] så derfor jeg er sååå nyskjerrig.

Back
Topp