Medisinering av barn

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Tenker da på faste medisiner for eksempel ved adferdsvansker.
For eller i mot?
Hvorfor?

Har sett mange barn få en helt ny hverdag med medisiner så jeg er for :)

Jeg syntes ikke det er så enkelt å bare si ja eller nei. Noen barn får en mye bedre hverdag av det og andre hjelper det ikke for. Men syntes det er et bra alternativ når det fungerer og man kan få bedre dager sammen :)

Jeg syntes ikke det er så enkelt å bare si ja eller nei. Noen barn får en mye bedre hverdag av det og andre hjelper det ikke for. Men syntes det er et bra alternativ når det fungerer og man kan få bedre dager sammen :)
Det Knerthen sier!

Tenker at det er viktig å teste ut andre metoder før man tyr til medisinering. Slik at man vet man har prøvd i alle fall. Også får man vurdere om medisineringen har ønsket effekt eller ikke, eller om man må prøve andre sorter.

Tenker at man ikke kan være fir eller i mot. Det tar mange års utredning for å finne den beste behandlingen for hvert enkelt tilfelle, så her må foreldrene i samråd med legene ta den beste beslutningen.

Jeg tenker man får lytte til barna, om barnet synes det fungerer godt og de ikke får bivirkninger så er jo det bra.
Det er dessverre mange som får bivirkninger en av de er jo ingen matlyst og noen føler ikke medisinene virker noe annet en sløvende.
Jeg er ikke for å medisinere for at barnet skal bli roligere for omgivelsene, men medisiner for barnet selv er bra om det fungerer.
Så er det jo greit å ha prøvd mye annet først også :)

• Liker
Reactions: BMC
Tenker at man ikke kan være fir eller i mot. Det tar mange års utredning for å finne den beste behandlingen for hvert enkelt tilfelle, så her må foreldrene i samråd med legene ta den beste beslutningen.
Selvmedisinering av barn er vel ikke lov? Må jo gjennom eventuell utredning før de kan prøve ut medikamenter!

Min mening er at så lenge det er til en bedring for barna så er jeg for. Er det for foreldre eller omgivelser sitt beste er jeg i mot.

Selvfølgelig. Derfor det ikke er mulig å være for eller i mot, tenker jeg.
Er nok en blanding ja :) selv nektet jeg at mine skulle begynne på medisiner så lenge de hadde det bra med seg selv. Men det punktet jeg såg at de ikke lengre hadde det bra så sa jeg ja til å prøve ut. Så får vi se om det har en positiv effekt. Virker det ikke så tar jeg vekk medisiner.

I utgangspunktet for, men ikke som første utvei hvis det finnes alternativer.

Noen sykdommer/tilstander kan jo endres/bedres ved hjelp av for eksempel kosthold så da bør der prøves først. Andre må jo medisineres, og da bør det medisineres.

Om det kan gjøre hverdagen bedre for barnet, så er jeg for. Og så lenge diagnosen er klar og barnet ordentlig utredet.

Her gir de kun livsviktige medisiner i bhg.. jeg kom med øyedråper i bhg og det ville de ikke gi nei. Så da ble det hjemmedag. Måtte ta meg "fri" fra jobb for å gi han det , så øynene ble friske :)

Inget fasitsvar fordi det er ulike atferdsvansker med ulike årsaker. Men medisinering generelt kun hvis det er nødvendig.

Riktig medisiner for riktig diagnose er jeg absolutt for!
For barn med adhd for eksempel kan det bety en helt ny hverdag, men må da være riktig medisiner med helst ingen bivirkninger!

Back
Topp