Medisiner

Babysyk91

Gift med forumet
August 2018
Hei! Vi holder på med prøverør (ICSI), hadde uttak i begynnelsen av oktober, og skal ha innsett i slutten av november hvis alt går etter planen... Jeg går til vanlig på 10mg Aerius, 2mg Circadin (på kveldstid pga ADD og søvnvansker), puss at jeg tar Folat og D-vitamin tilskudd.. Hvis jeg blir gravid etter innsett, kan jeg ta fortsette på disse tablettene (spes aerius og circadin, mn også d-vit)?

Takk for svar:)
 
Hei! Vi holder på med prøverør (ICSI), hadde uttak i begynnelsen av oktober, og skal ha innsett i slutten av november hvis alt går etter planen... Jeg går til vanlig på 10mg Aerius, 2mg Circadin (på kveldstid pga ADD og søvnvansker), puss at jeg tar Folat og D-vitamin tilskudd.. Hvis jeg blir gravid etter innsett, kan jeg ta fortsette på disse tablettene (spes aerius og circadin, mn også d-vit)?

Takk for svar:)

Hei!
Det som står i forhold til disse to og graviditet i felleskatalogen (som er en oversikt over alle registrerte legemidler i Norge som vi i apotek bruker mye) er at de ikke er anbefalt under graviditet. Jeg anbefaler deg derfor å ta en prat med legen din i forhold til hva du kan bruke istedet.
Når det gjelder D-vitamin bør du fortsette med dette dersom du har påvist d-vitamin mangel.
 
Back
Topp