Medisiner

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Tar dere tabletter forran barna? Paracet, ibux, antibiotika osv.
 
Det har jeg ikke tenkt på, men tar også veldig sjelden medisiner/tabletter. Hvis jeg må syns jeg ikke det gjør noe. Når barna er syke må de ha medisin, når vi er syke må vi ha medisin.
Tar man imidlertid ofte hadde jeg kanskje trukket meg litt unna, tar jo bare noen sekunder å svelge tablettene.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tar så sjeldent jeg kan noe medisin, men sambo tar masse igjen. Men har ikke tenkt over dette. Han har alt på kjøkkene høyst oppe, og tar han 2 sek så er de tatt. Så vil ikke tro hun merker noe enda.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, det er de vant til, feks migrene medisin og jeg forklarer hvorfor og de ser hvorfor. Eller paracet. Tar stoffskiftemed hver morgen også forresten, det ser de . Hva tenker du på ? Har du fått tilbakemeld på at vi helst ikke skal ?
 
Ja, det er de vant til, feks migrene medisin og jeg forklarer hvorfor og de ser hvorfor. Eller paracet. Tar stoffskiftemed hver morgen også forresten, det ser de . Hva tenker du på ? Har du fått tilbakemeld på at vi helst ikke skal ?

Ja, hørte d her om dagen. Reagerte litt på det. Ikke at d er så vanskelig å gå vekk fra dem for å ta en paracet, men jeg forstår ikke hensikten med å skjule det. Har prøvd å tenke, men klarer ikke å se hvordan barn kan ta d negativt at mor tar pencelin en uke, eller ppiller feks. Generelt medisiner du ikke endrer atferd av, forstår ikke hvorfor d kan være skadelig for barnet? Har dere noen tanker om det?


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Kan ikke se problemer med det nei. Medisin er for å hjelpe. Et naturlig forhold til det er bra, tror jeg. Er man syk og trenger medisin så tar man det, enkel lærdom :)
 
Vi tar tabletter foran barna. Hvis jeg har vondt i hodet så sier jeg at jeg har vondt og må ta tablett. Men forteller også at det er farlig å spise for mye av det. Skjønner at da kan man skremme barn, men vi har hatt "praten" om det. Og de virker til å forstå. Eldste har paracet liggende i sekken, han har slitt litt med ei vond tann. De la jeg der til jul, og begge ligger der enda. :) de vet også at de ikke virker for alt, og at de ikke må hente selv. Hvis de ber om det pga vondt, så skal de selvfølgelig få.
Her må man jo se Ann barna, men jeg har en som er skikkelig pliktoppfyllende og en som har tablettvegring. :p

Synes det er verre at man skal hjemme seg bort for å ta tabletter, som om det er kriminelt.

Samme med pencilin, jeg synes barna har godt av å se at vi voksne også må av og til. Og ikke bare de. ;) nå har vel ikke mine hatt noen pencilinkurer da, og ikke vi heller.

Og jeg kan egentlig ikke komme på noen medisiner man må skjule for barna, det er jo for å bli bedre. :)

Men jeg understreker fortsatt viktigheten av å prate om det. Jeg har hørt skrekkhistorier om barn som har fått aua og er på vei til å hente hele pilleeska.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg prøver faktisk å ikke ta tab foran barna, men det skjer jo. Jeg har en type jeg tar hver morgen og den tar jeg aldri så di ser på. Vet ikke helt hvorfor egentlig, men er ikke vant til det hjemmefra og syns at barna skal ha respekt for medisiner.
Har ei venninne som er vant til å ta en pille mot alt og det er noe hun har hørt hjemme i alle år.
 
Jeg tar foran ungene. Viktig at de lærer seg at det er greit å ta medisin om man ikke er i form.

Akkurat som at det er greit å ta seg EN øl eller ETT glass vin . Altså ikke bli synlig beruset. Jeg tror begge deler er viktig.



Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Aldri tenkt på, så det gjør jeg helt sikkert. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg prøver faktisk å ikke ta tab foran barna, men det skjer jo. Jeg har en type jeg tar hver morgen og den tar jeg aldri så di ser på. Vet ikke helt hvorfor egentlig, men er ikke vant til det hjemmefra og syns at barna skal ha respekt for medisiner.
Har ei venninne som er vant til å ta en pille mot alt og det er noe hun har hørt hjemme i alle år.

Som oftest så tar jeg paracet etter ungene har lagt seg, dessuten har vi d på kjøkkenet så er sjeldent dem ser noe. Situasjonen var at ho dama ba om å få holde babyen mens samboeren gikk vekk og tok paracet fordi ho mente ho ikke hadde godt av å se d. Og d har jeg litt vanskelig for å forstå. Hadde jeg vært der skulle jeg spurt hvorfor, for d er interessant å høre hva som ligger bak en slik tankegang. :)
 
Som oftest så tar jeg paracet etter ungene har lagt seg, dessuten har vi d på kjøkkenet så er sjeldent dem ser noe. Situasjonen var at ho dama ba om å få holde babyen mens samboeren gikk vekk og tok paracet fordi ho mente ho ikke hadde godt av å se d. Og d har jeg litt vanskelig for å forstå. Hadde jeg vært der skulle jeg spurt hvorfor, for d er interessant å høre hva som ligger bak en slik tankegang. :)
Jeg tar medisin foran Sigur. Han skjønner jo ikke det. Men prøver å ikke gjøre det så ofte foran jentene siden de forstår mer.
 
Jeg tar medisin foran Sigur. Han skjønner jo ikke det. Men prøver å ikke gjøre det så ofte foran jentene siden de forstår mer.

Nettop, han er jo en baby. Hadde forstått mer om d var fireåringen. :)
 
Tar tabletter foran barna...er heldigvis ikke ofte jeg trenger noe annet enn allergitabletten:) Storesøster har jeg tatt e prat med om at hvis man er syk må man kanskje ta medisin, og at man ikke må ta det uten liv eller for mye.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ja det tenker jeg faktisk ikke på. Eldste har spurt hva det er og om han kan få (paracet) .
Da har jeg svart at det er medisin og ikke for barn,og at det ikke smaker noe godt.
Har sagt at han bare må spise sånt hvis han får det av mamma og pappa, ikke spise noe sånt uten å spørre en voksen først.
Nå tar jeg jo antidepressiva bl.a.
Det ser han ikke at jeg tar,men det er ikke bevisst.
Om han spør så sier jeg vel at jeg har vondt i hodet.
Når han er syk får han paracet smeltetablett som vi kaller medisin til å tygge.
Han hadde fått det av pappan da han la seg i dag pga feber og hoste. Da jeg kom hjem kl.21.30 hosta han veldig og fikk hostesaft. Da det ikke hjalp ville han ha "sånn til å tygge på".
Jeg sa at han kunne ikke få mer i kveld,men kunne få i morgen.
Han fortsatte å hoste i en halv time med 1 min pause av og til.
Da gikk jeg og sjekket cosylan om det kunne gis til barn.
Sa da jeg tok den fram: " hmm.. dette er egentlig voksenmedisin,men jeg skal se..."
"Jeg tror ikke det er så lurt.." kom det fra min kloke 4-åring <3
Jeg leste pakningsvedlegget og så at det var greit og gi til barn fra 2 år og de som er større.
Da var det greit.
Men han er tydeligvis ganske fornuftig ;-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app
 
Jeg tenker alltid på det når jeg tar smertestillende og når ubga ser meg. For jeg syns det føles så rart å ta tabletter når dem ser det, for dem pleier å se litt rart på meg og noen ganger da spør hvorfor jeg tar tbl. Vet ikke hvorfor jeg syns det, for når jeg svarer at jeg enten har vondt i hue el kneet, så skjønner dem jo hvorfor. Dem vet jo hva de er til. Nå tar jeg ikke akkurat det så ofte, men har alltid syns at det det har vært litt "flaut" når noen egentlig ser meg. Har og alltid vært forsiktig med smertestillende el noe anna form for tabletter og hatt stor respekt for det, og det har med det at tanta mi prøvde å ta livet sitt med tabletter. Men har alltid sagt til unga at man kan ikke ta for mye av det, kun når man har kjempe vondt el mye feber, og det har vært helt greit. Er vel kanskje greit at dem ser slikt, og får forklaring på hvorfor, så dem og lærer fra tidlig av hva som er viktig når det gjelder medisiner og hvorfor.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp