Medisiner ved fryseforsøk

malla1987

Betatt av forumet
Ved forrige fryseforsøk fikk jeg kun cyclogest som skulle settes dagen etter innsetting. Slik jeg har fortstått det får mange progenova eller noe lignende. Hva er mest vanlig? Noen som vet :-)

Jeg fikk progynova og den vaginalgelen

Jeg fikk cyklogest, men det er jo fordi den klinikken bruker dette. Det er visst denne de har troa på:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg fikk cyklogest, men det er jo fordi den klinikken bruker dette. Det er visst denne de har troa på:)

Men er det ikke rart at vi ikke får noe annet enn progesteron? :-)

Men er det ikke rart at vi ikke får noe annet enn progesteron? :-)
Sånn jeg har forstått så er det samme virkestoff men ammet merke. Eller??

Det er noe av det samme som tinitus eller hvordan det skrives:-P men progynova er noe de fleste bruker 2 uker før innsetting. Men jeg skal til kontroll på mandag, så jeg skal spørre ;-)

Lutinus? Tinitus er noe litt annet, hehehe:) Aha...jeg har ikke vært borti den. Hva gjør progynova?

Progynova (østrogen) hindrer foliklene i å vokse, og øker størrelsen på endometriet (slimhinna). Når den er tykk nok til å få satt inn egg starter en på progesteron-støtte som settes i skjeden. Gel, kapsler eller hva det nå er, mange ulike sorter :) Vet ikke hva klinikkene bruker som kriterier for å velge de ulike merkene. Jeg har Progynova og Utrogestan under dette forsøket.

-iPhone appen-

Ahaaa!!! Takk:) Da er ikke cyclogest det samme, nei:)

Crinone, lutinus, cyclogest og utrogestan er alle progesteronprodukter, som brukes hovedsakelig for å styre livmorslimhinnen, tas fra dagen før innsett. Progynova har plexy forklart bruken av. Den brukes fra ca 14 dager (individuelt) til ca uke 10-12 ved fryseforsøk i styrt syklus. Men noen har fryseforsøk i sin egen naturlige syklus. Da trenger man ikke noen av disse medisinene , fordi man setter inn egget når kvinnens kropp er klar for befruktning. Dette er jo mer skånsomt fordi man slipper medisinene, og sunnere sånn sett, men dersom eggløsningen faller slik at innsett blir på helg blir jo forsøkt utsatt, og det er surt.. Ble det noe klarer? Jeg ikke så god på å forklare :)

Jeg har brukt progynova. Og nå tar jeg progynova og utrogestan kapsler. Begynte med utrogestan i går, og har innsett på fredag. Så begynnte med progesteronstøtte 4 dager før innsett :)

Back
Topp