Medisiner og slikt

flower89

Andre møte med forumet
Ja, dette er noe av det jeg lurer på, jeg skal bli mor for første gang og føler meg helt grønn, det jeg lurer på nå er hva slags medisiner/piller bør man ta og hvor lenge bør man ta dem også??
Jeg tar nå Folsyre, og er bare 9 uker på vei. Håper på noen råd fra alle andre mødre der ute :smiley-bounce022

Medisiner er vel anbefalt å holde seg så langt unna man kan.. ;) men folsyre er viktig at du tar, kan vel også være greit med tran evt. omega kapsler?
Selv tar jeg folat, omega 3 kapsler og vitaminbjørner av og til siden jeg ikke får i meg så mye næring o.l gjennom mat. Masse lykke til :)

Så lenge du spiser et vanlig norsk sunt kosthold så trenger du ingenting annet enn folsyre. Men kan være lurt å ta tran i tillegg da de fleste får i seg for lite omega 3:p

Termin 9. februar med første frøet:)

Ja, dette er noe av det jeg lurer på, jeg skal bli mor for første gang og føler meg helt grønn, det jeg lurer på nå er hva slags medisiner/piller bør man ta og hvor lenge bør man ta dem også??
Jeg tar nå Folsyre, og er bare 9 uker på vei. Håper på noen råd fra alle andre mødre der ute :smiley-bounce022
Hvis du har et sunt og variert kosthold trenger du ikke noe mer kosttilskudd enn folsyre. Medisiner bør du ikke ta noe av.

husk at du ikke bør ta ibux, men paracet er lov om du trenger det..

Tusen takk for alle svarene folkens, setter pris på det :)
Er ikke altid like lett å vite sånne ting når man på en måte ikke har noen å snakke med ang sånt her

Back
Topp