Medisiner.. Noen som vet?

Froya88

Forumet er livet
Har vært på hospitalet idag,og endelig fått en diagnose på noen svimmelhetsanfall jeg ofte sliter med,
og skal nå prøve ut noen vanndrivende medisiner..

Kjenner dere til noe slikt? Prøvde å lese i felleskatalogen mht graviditet og slikt,men er endel fremmedord,for å si det slik..

Noen som jobber som sykepleiere/apotekteknikere el.l. her?[8|]

Er litt skeptisk ettersom vi har prøvd i 6 mnd nå uten resultat,og så skal jeg i tillegg gå på medisiner,
som ikke alltid er like heldig..[8|]

Takk for svar![;)]

Er sykepleier. Hva heter medikamentet?

kan du ikke se i felleskatalogen på nettet.. eller i pakningsvedlegget.... jeg kjenner den medisinen godt, og vanligvis er ikke vanndrivende skaderlig for noe. Kan få lavt blodtrykk , siden de skiller ut mye væske fra kroppen din. Så du må være flink å drikke. Kan jeg spørre hva slags diagnose du fikk for svimmelheten??

er forresten også sykepleier

Har lest i felleskatalogen, og finner ingen grunn til at du ikke skal kunne bruke det nå som du prøver å bli gravid. I svangerskap var det kontraindisert ( skal ikke brukes) hvis man har høyt blodtrykk. Tror godt du kan bruke det nå, så tar du det heller tidlig opp med lege når du blir gravid. Fortalte du legen at du prøver å bli gravid?

Trine82: Jeg kikket både i felleskatalogen og i vedlegget,og der stod det noe ang til graviditet og amming,og endel mer som er helt gresk for min del.
Men en annen lege som ville gi meg noe for svimmelheten,som jeg kunne prøve (før han i det hele tatt visste hva som feilte meg!!),sa at det (husker ikke navnet på den medisinen) burde jeg ikke begynne på hvis jeg hadde planer om barn nå eller innen 1 års tid. Så da droppet jeg selvfølgelig den.

Han her legen min som ga meg dette idag,nevnte ikke noe om barn.

Jeg fikk diagnosen Morbus Meniére idag.