Medisiner.. Noen som vet?

Froya88

Forumet er livet
Har vært på hospitalet idag,og endelig fått en diagnose på noen svimmelhetsanfall jeg ofte sliter med,
og skal nå prøve ut noen vanndrivende medisiner..

Kjenner dere til noe slikt? Prøvde å lese i felleskatalogen mht graviditet og slikt,men er endel fremmedord,for å si det slik..

Noen som jobber som sykepleiere/apotekteknikere el.l. her?[8|]

Er litt skeptisk ettersom vi har prøvd i 6 mnd nå uten resultat,og så skal jeg i tillegg gå på medisiner,
som ikke alltid er like heldig..[8|]

Takk for svar![;)]

Er sykepleier. Hva heter medikamentet?

kan du ikke se i felleskatalogen på nettet.. eller i pakningsvedlegget.... jeg kjenner den medisinen godt, og vanligvis er ikke vanndrivende skaderlig for noe. Kan få lavt blodtrykk , siden de skiller ut mye væske fra kroppen din. Så du må være flink å drikke. Kan jeg spørre hva slags diagnose du fikk for svimmelheten??

er forresten også sykepleier

Har lest i felleskatalogen, og finner ingen grunn til at du ikke skal kunne bruke det nå som du prøver å bli gravid. I svangerskap var det kontraindisert ( skal ikke brukes) hvis man har høyt blodtrykk. Tror godt du kan bruke det nå, så tar du det heller tidlig opp med lege når du blir gravid. Fortalte du legen at du prøver å bli gravid?

Trine82: Jeg kikket både i felleskatalogen og i vedlegget,og der stod det noe ang til graviditet og amming,og endel mer som er helt gresk for min del.
Men en annen lege som ville gi meg noe for svimmelheten,som jeg kunne prøve (før han i det hele tatt visste hva som feilte meg!!),sa at det (husker ikke navnet på den medisinen) burde jeg ikke begynne på hvis jeg hadde planer om barn nå eller innen 1 års tid. Så da droppet jeg selvfølgelig den.

Han her legen min som ga meg dette idag,nevnte ikke noe om barn.

Jeg fikk diagnosen Morbus Meniére idag.

Har lest i felleskatalogen, og finner ingen grunn til at du ikke skal kunne bruke det nå som du prøver å bli gravid. I svangerskap var det kontraindisert ( skal ikke brukes) hvis man har høyt blodtrykk. Tror godt du kan bruke det nå, så tar du det heller tidlig opp med lege når du blir gravid. Fortalte du legen at du prøver å bli gravid?

Tusen takk![;)] Godt å vite![:)]

Nei,fortalte ikke noe om at jeg prøver å bli gravid. Var en haste-tur til hospitalet idag morges,så det ble litt styr og rakk ikke helt å tenke over alt.

den sykdommen har jeg vært nysgjerrig på da jeg selv har vært så svimmel og følt at jeg har sitti i en vakum bøtte.. vanskelig å forklare.. men legen sa uten å undersøke meg at det ikke var det.. husker jeg leste om det på skolen at det satt inne i øret.... hvordan svimmel var du? sånn at det gikk rundt for deg eller sånn at du bare føler deg fjern? du må ikke svare....

Klart jeg svarer![;)] Null problem!

Vel.. Du vet de karusellene med de koppene som går lynraskt rundt og alle veier?
Akkurat slik føles det!

Jeg får veldig dott på øret og øresus (noe som er de første tegnene),"sikk-sakk"-syn,svimler,føler jeg skal tippe til den ene siden bare jeg snur hodet en milimeter!
Når det er på det verste (som det oftest er),blir jeg helt sengeliggene,kaster opp og nesten umulig å gå. Prøver jeg,kanter jeg bare til den ene siden liksom.
Våkner også hvis jeg får det om natta,av at jeg føler jeg ramler utav senga når jeg snur på hodet.

Høres helt sykt ut,men det er helt sant! Jævlig følelse..
Kan ikke ses av andre,og er helt "usynlig". Bare en selv som merker det.

Stemmer det med øret. Det som skjer under anfall,er at det ligger væske og flyter i mellomøret.

Skummel sykdom det der.

Masse lykke til Trine85

Tusen takk,EmmaT![:)] Det varmer![:)]

Veldig skummelt! Ikke noe farlig sånn sett,men.. Helt forferdelig! Ja,det må nesten oppleves! Selv om jeg ikke unner min verste fiende det!!

Som det står; Man kan ikke dø av sykdommen,men man dør med den!

ok, da er det ikke sånn svimmelhet som jeg hadde... fikk tåkesyn og følte at jeg ble me rog mer borte jeg.. men ting gikk ikke rundt... Men jeg er uansett mye bedre nå... håper medisinen hjelper da.. har du ofte de anfallene da? høres jo helt forferdelig ut

Langt innlegg,men bare for å gjøre historien kortest mulig:

Det verste er å ikke kunne planlegge morgendagen! Fordi en aldri vet når det dukker opp! Det hemmer så utrolig mye! Er pga dette blitt tidsbegrenset ufør.

Havnet inn på sykehuset/nevrologen 2. jan i fjor med kraftig anfall,da vi ikke visste hva det var.
Tok masse prøver og slikt,uten resultat.
Fikk beskjed av både RH og lokalsykehuset om å bare takle det best mulig og at jeg måtte leve med det!
Ble sint og skuffet over at de ga meg så lett opp,uten å lete videre,og evt be andre leger kikke på det,
som feks ØNH!!
Men året gikk,og ingenting skjedde. Utenom at dette ble mer og mer plagsomt!

Hadde hørt litt om Meniére,og bladde det opp på nettet for et par uker siden. Og vips! Der var det masse likhetstegn,du!
Kontaktet ØNH-legen min privat,og han skaffet meg time dagen etter.
Tok tester og slikt,og fikk beskjed om å komme tilbake å utføre samme tester når jeg fikk anfall. Noe som var idag.
Og da var det helt klart; Klassisk Morbus Meniére!

Er temmelig forbannet på de tidligere legene,ja![:'(] Gitt meg slik opp!
Og det verste av alt.. Jeg har så og si letet fram diagnosen min selv!!!

Kunden har alltid rett...

håper medisinen hjelper da.. har du ofte de anfallene da? høres jo helt forferdelig ut

Håper jeg også! Hjelper bare en liten prosentdel,men krysser fingrene for at jeg er en av de!
Anfallene er ca ei gang i uka,av og til mer,av og til mindre.

tragisk.... legene burde tatt deg mer alvorlig.. det skal ikke være nødvendig å være lege selv for å få seg en diagnose... men nå har du iallefall fått den, og fått behandling for den også.. så får vi håpe at du klarer å holde den nogenlunde i sjakk

Bra du endelig fikk en diagnose, kjempe ekkelt å gå rundt i uvitenhet. Nå vet du hva det er, og hva du kan gjøre.

Har selv hatt plager, og ende opp på sykehuset. De fant ikke ut hva det var .. og jeg fikk samme svar som deg: Lær deg å leve med det. Fant til slutt ut hva det var, og det var herlig

tragisk.... legene burde tatt deg mer alvorlig.. det skal ikke være nødvendig å være lege selv for å få seg en diagnose... men nå har du iallefall fått den, og fått behandling for den også.. så får vi håpe at du klarer å holde den nogenlunde i sjakk

Ja,det er utrolig vondt å gå i det uvisse! Det også skikkelig på kreftene,speseilt når folk ikke vil høre! Nesten en bønn hjelp!
Jepp,enig! Syntes også det er helt tragisk! Burde ikke vært lov engang!
Det blir rett og slett for dumt.. Sa til og med han ØNH-legen min som jeg har,og som sa seg enig med meg at det var Meniére. Han bare ristet på hodet!
Han ble rett og slett sint på de andre legene!

Back
Topp