Medisiner mot kvalme

Nelly84

Glad i forumet
Har fått zofran mot kvalmen. Det står i pakningsvedlegget at gravide ikke skal ta, men legen sverget på at dette er trygt. Det brukes mot hypermesis (ikke at jeg har den diagnosen da men). Noen fler som bruker zofran her?
 
Jeg jobber i ambulansen, og vi gir zofran (ondansetron) som kvalmestillende. Vi har ingen kontraindikasjoner på å ikke gi det til gravide :)
 
Sant som du sier, så står det i vedlegget :/ Men om legen din har skrevet det ut til deg, så vil jeg tro det er trygt?! :):)tillegg om du googlergså finner dudflere som har gått på det uten å ha hm:) men synes det var litt rart om det var førstevalget til legenlegen din?!

Hilsen Ei som jobber på apotek :)
 
Jeg spurte han, "er det farlig?" Da svarte han bare, "ja, det er derfor du får det av meg" :p Så antar det er trygt. Han er gynekolog og driver privat med fokus på svangerskapsomsorg, i følge han er dette det som hjelper. Tok en kl.18 og spydde igjen kl.22. Men de fire timene i mellom var ok.
Tenkte bare ta de når vi har reisedager i bil. Skal kjøre mellom hytta, Sverige, hjem i sommer - blir noen timer :S
 
Hvordan fikk du de..? Hva vat "kriteriet" liksom..? Jeg lurer på å spørre legen om de jegnog nemlig. For jeg fungerer virkelig ikke i hverdagen sånn jeg går nå, og med ei jente på to år som skal være hjemme de neste 3 ukene, aner jeg ikke hbordan jeg skal klare meg, uten mat, uten søvn ognuten energi :-/
 
Jeg har fått afipran mot kvalme!

Fikk det fordi jeg var for kvalm til å jobbe! Har funket utmerket:)
 
Vet om flere som har tatt zofran. Bare vær obs på at det kan gi veldig forstoppelse, så ta gjerne noe laksantia samtidig..
 
Hvordan fikk du de..? Hva vat "kriteriet" liksom..? Jeg lurer på å spørre legen om de jegnog nemlig. For jeg fungerer virkelig ikke i hverdagen sånn jeg går nå, og med ei jente på to år som skal være hjemme de neste 3 ukene, aner jeg ikke hbordan jeg skal klare meg, uten mat, uten søvn ognuten energi :-/

Jeg bare forklarte situasjonen, at jeg spyr 10 ganger i døgnet og knapt klarer stå oppreist, og at det ikke er helt forenlig med en 1-åring hjemme + 3 ukers bilferie (jadda..). Da fikk jeg det.
 
Back
Topp