Medisiner med rød trekant

• Trådstarter Trådstarter rød trekant
  • Opprettet Opprettet
R

rød trekant

Guest
Hva kan skje om man tar tre forskjellige medisiner med forskjellige virkestoffer der alle har rød trekant??

Avhenger helt av hva slags medisiner. Det beste er at fastlegen har full oversikt over alle medisiner du går på slik at han/hun kan passe på at de trygt kan kombineres. Noen ganger går det helt fint, andre ganger virker en av medisinene dårligere, andre ganger får medisinene sterkere effekt.

At de har rød trekant betyr ikke automatisk at de er farlige å ta sammen, det er virkestoffene som betyr noe. Ta kontakt med lege eller apotek.

Dette bør bare kompetent personell svare på, i form av lege eller apotek som leverer ut medisinene.

Når slike ting dukker opp synes jeg godt administratorene kan finne ut hvem (e-postadresse osv.) som står bak «gjest» og ta kontakt med polititet, dette er tydeligvis noen som skriker etter hjelp :o

Når slike ting dukker opp synes jeg godt administratorene kan finne ut hvem (e-postadresse osv.) som står bak «gjest» og ta kontakt med polititet, dette er tydeligvis noen som skriker etter hjelp :eek:
Hvorfor skal vi ta kontakt med politiet fordi noen tar medisinene sine?

Til deg som startet tråden: Ta kontakt med legen din. Ikke lytt til råd om medisiner fra tilfeldig personer på internett.

Når slike ting dukker opp synes jeg godt administratorene kan finne ut hvem (e-postadresse osv.) som står bak «gjest» og ta kontakt med polititet, dette er tydeligvis noen som skriker etter hjelp :eek:
Hadde jo vært tidenes misbruk av stillingen sin som admin da! Haha. Personvern vet du.

Ved spørsmål om medisiner og spesielt blanding av dem bør du snakke med legen din, eventuelt legevakt. Legen eller legevakten kan svare på telefon eller ringe deg tilbake, så du må ikke nødvendigvis møte opp.

Ja, dette tilfellet er nok ikke alvorlig nok. Men om det er fare for noens liv er det lov å bryte taushetsplikt.

Det står ingen steder at vedkommende har tatt flere typer medisiner med trekant eller at vedkommende har tenkt til å gjøre det. Det er kun et spørsmål. Ut i fra det er det ingen ting som tyder på at det er fare for liv.

Back
Topp