Medisiner med på fly og båt

marley

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Novemberlykke 2020
Jeg skal snart ut å reise, og må da ta med meg fragmin sprøyter og crinone. Et noen hvordan det er? Tror jeg må ha all medisinen i håndbagasjen da jeg er redd for at det skal bli for kaldt i lasterommet på flyet.. Må jeg ha med bekreftelse fra lege e.l?

Tror det holder at de er i original embalasje, med brukerveiledningen på. Men ville sjekka det :-)

Jeg skal snart ut å reise, og må da ta med meg fragmin sprøyter og crinone. Et noen hvordan det er? Tror jeg må ha all medisinen i håndbagasjen da jeg er redd for at det skal bli for kaldt i lasterommet på flyet.. Må jeg ha med bekreftelse fra lege e.l?
I og med det er sprøyter ville jeg absolutt hatt med bekreftelse for sikkerhets skyld. Ellers er det tvilsomt at de vil ha med noe med nåler liksom. Andre medisiner som piller osv holder ofte med originalemballasjen, men tror ikke jeg ville gamblet med det med sprøyter.

Jeg hadde det i håndbagasjen, sender det ikke under flyet pga at bagasjen kan bli forsinket og da er det KRISE. De så ikke på det engang på noen av flyplassene. Jeg hadde rekovelle ifbm ivf som er slik at du ikke skal putte den tilbake i originalemballasjen, hadde bare emballasjen med navnet mitt på ved siden av i samme zip-pose.

Jeg sjekket også med flyplassen, har en venninne som jobber i sikkerhetssjekken, måtte bare stå navnet mitt på pakningene om de bestemte seg for å sjekke, og sprøyter skulle gå helt fint. Ser ut som insulin-penner for det meste og det er jo ikke sånn at de stopper alle som har med seg akuttmedisinsk for å sjekke dem.

-sniker fra ivf

Last edited:
Jeg sendte crinone i bagasjen men var uke 8, en kort flytur så regnet det som lite sannsynlig at jeg ville miste bagasjen og skal slutte så fort jeg har hatt tul og den har jeg bestilt litt sent pga praktiske årsaker...

Sprøyter ville jeg hatt bekreftelse, spørs jo selfølgelig hvor du skal, og da kan lege/gyn/apotek like godt skrive på Crinonen også :) Jeg fikk bekreftelse av gynekologen jeg fikk medisinen av.

Hadde valgt å ha medisinen i håndagasjen uansett hvor kort flyturen er, har selv opplev å ikke få bagasjen min på flyreise fra Kristiansand til Bergen. Selv om den som oftest dukker opp vet man ikke hvor lang tid det tar.

Jeg hadde med mine medisiner i håndbagasjen nå i helgen:) De dobbeltsjekker Crinone’n, men det gikk helt fint. Bare ha esken med navnet ditt på så er det ingen problem. Vil tippe det er det samme med andre medisiner:)

Back
Topp