Medisiner i svangerskapet

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Noen her som må ta noen spesielle medisiner i svangerskapet sitt? :)
Jeg må ta blodfortynnende sprøyter 2 ganger daglig i hele svangerskapet + 6 uker etter fødsel. Ser egentlig ikke frem til å sette i underkant av 600 sprøyter i magen i tiden fremover.. Men, må man så må man :rolleyes:

Jeg må ta blodfortynnende sprøyter 2 ganger daglig i hele svangerskapet + 6 uker etter fødsel. Ser egentlig ikke frem til å sette i underkant av 600 sprøyter i magen i tiden fremover.. Men, må man så må man :rolleyes:

Åå, det var mye. Men virkelig verd det med den flotteste premien som kommer :love2

Åå, det var mye. Men virkelig verd det med den flotteste premien som kommer :love2
Magen kommer til å bli en regnbue av farger etterhvert, får gjerne blåmerker etter å ha satt sprøyte noen ganger :rolleyes:
Det blir tredje svangerskap med sprøyter nå (ble bare siste halvdel av sv.skapet første gang), så det kommer nok til å gå greit når jeg har kommet inn i det igjen :happy:
Men ja, det er absolutt verdt det :Heartred

To ganger daglig :facepalm: jeg har aldri klart å stikke meg selv! :nailbiting: Men man blir vel fort vandt med det når man må. Lykke til da! :happy:

Hei
Får jeg spørre hvorfor du må ta det?
Trenger ikke svare...

Også HELE svangerskapet?? Hjelpes. Jeg gikk på sprøyter i sånn 10 dager i november, og ble jo drittlei av stikking etterhvert :P
Nå i svangerskapet går jeg på østrogenpiller og progesteron-kapsler (vaginale) frem til uke 10.

To ganger daglig :facepalm: jeg har aldri klart å stikke meg selv! :nailbiting: Men man blir vel fort vandt med det når man må. Lykke til da! :happy:

Må man, så må man :P
Måtte stikke meg selv ifb IVF, Og det gikk godt! Gruet meg veldig til første stikket dog.

Jaa.. Det at jeg må ta 2 sprøyter daglig er på en måte min feil :hilarious: Hadde jeg veid litt mindre hadde jeg sluppet unna med 1 sprøyte daglig :rolleyes:
Takk!

Også HELE svangerskapet?? Hjelpes. Jeg gikk på sprøyter i sånn 10 dager i november, og ble jo drittlei av stikking etterhvert :p
Nå i svangerskapet går jeg på østrogenpiller og progesteron-kapsler (vaginale) frem til uke 10.

Må man, så må man :p
Måtte stikke meg selv ifb IVF, Og det gikk godt! Gruet meg veldig til første stikket dog.
Jepp. Hele svangerskapet, fra positiv test. +6 uker etter fødsel i tillegg :rolleyes: Er verdt det da :joyful:
Men husker sist svangerskap, så vegra jeg meg enkelte ganger. Brukte kjempelang tid på å sette sprøyta, bare sto og så på den lenge, før jeg klarte å stikke den inn :rolleyes:
Går i bølger om det er fort gjort eller ikke i hvert fall :) Mot slutten blir det litt vanskelig å sette dem også. De skal jo settes i magen, mens man klemmer litt av magefettet sammen. Det er ikke bare-bare når man er høygravid :hilarious:

Jepp. Hele svangerskapet, fra positiv test. +6 uker etter fødsel i tillegg :rolleyes: Er verdt det da :joyful:
Men husker sist svangerskap, så vegra jeg meg enkelte ganger. Brukte kjempelang tid på å sette sprøyta, bare sto og så på den lenge, før jeg klarte å stikke den inn :rolleyes:
Går i bølger om det er fort gjort eller ikke i hvert fall :) Mot slutten blir det litt vanskelig å sette dem også. De skal jo settes i magen, mens man klemmer litt av magefettet sammen. Det er ikke bare-bare når man er høygravid :hilarious:

Kan du ikke også sette i lårene?

Den ser jeg..! Får spise et par ekstra boller mot slutten, så man får litt mage å sette den i :')

Har bedd om hjelp fra gynekologisk avdeling til støttebehandling, men de var ikke særlig hjelpsomme der, så vurderer å søke privat gynekolog! Tar med meg litt tips herfra : )

Håper alt er bra med dere, damer!

Back
Topp