Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har skriv jaDet er null problem. Du må ha dem i originalemballasje, aller helst med et skriv fra legen eller evt med etiketten fra apoteket. Er det internasjonal reise må skrivet fra apotek eller lege stå på engelsk.
Vet det er lov men lurer på om det blir ekstra styr sv detJada, medisiner er untatt reglene om 100ml
https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/reise/medisiner/medisiner-pa-reise/a/A83
Vet det er lov men lurer på om det blir ekstra styr sv det![]()
Men er det utenlands?Det har jeg ikke opplevd at det er. Når de slipper oss crazyfacene som driver med prøverør gjennom kontroll med x antall sprøytespisser og flere beholdere med flytende (mindre mengde da) medisin i sprøyteform så blir jeg rett og slett overrasket om de leer på øyet over medisiner som er unntatt 100ml reglene. Legg dem i en egen blank zip pose slik at de ser tydelig hva det er så kan jeg ikke tenke meg at de bryr seg videre.
Har venner og familie som bruker reise med f.eks zyrtec på større flasker og de har så vidt jeg vet aldri blitt stoppet eller opplevd noe teit rundt det.
Spørs hvilket land du skal til, jeg kan gjerne ringe og høre for degMen er det utenlands?
Nei, så sant du har oppbevart medisinen i originalemballasjen samt med de forannevnte ting i orden er det aldri noe styr. Har alltid med mye medisiner samt har implantater som gir utslag i metalldetektor.Vet det er lov men lurer på om det blir ekstra styr sv det![]()
Implantat har jrg også faktiskNei, så sant du har oppbevart medisinen i originalemballasjen samt med de forannevnte ting i orden er det aldri noe styr. Har alltid med mye medisiner samt har implantater som gir utslag i metalldetektor.
Neida trenger ikke det men takk for tilbudetSpørs hvilket land du skal til, jeg kan gjerne ringe og høre for deghvis jeg vet hvilket land så vet jeg litt lettere hvem jeg evt skal ringe siden folk reiser litt forskjellige steder
Gjør nok det. Er ikke sikkerhetskontrollen i Norge som eventuelt kan bli et problem. Inn og ut av eøs soner og kontroller i utlandet er nok hakket mer utfordrende. Bare sørg for å ha papirer i orden, og at du kan forklare hva det brukes til på engelsk, så går det nok braNeida trenger ikke det men takk for tilbudet
Satser på det går greit jeg
Det vet jeg og derfor jeg spør men nå virker det som det går greit så da regner jrg med det samme her.Gjør nok det. Er ikke sikkerhetskontrollen i Norge som eventuelt kan bli et problem. Inn og ut av eøs soner og kontroller i utlandet er nok hakket mer utfordrende. Bare sørg for å ha papirer i orden, og at du kan forklare hva det brukes til på engelsk, så går det nok bra![]()
Fant du ut av det?Som inneholder flytende veske , noen som har hatt med det på utenlandsturer?
Gikk det greit?
Du bør beregne litt ekstra tid i sikkerhetskontrollen. Mamma står på sprøyter x 1 i uka, og disse må fraktes som håndbagasje og i kjølebag. Hun har skriv på engelsk, og så pakker de opp og sjekker innhold, emballasje etc. Det har aldri vært noe problem, men tar noen minutter ekstra. Vi har reist i Norge, Hellas, Skottland, Frankrike og USA.Vet det er lov men lurer på om det blir ekstra styr sv det![]()