Medisiner i håndbagasjen på flyet

*Flatula*

Gift med forumet
Jeg går på ritalin for ADHD. Også lurte jeg litt på om det var noen her som har noe peiling på det, når det gjelder lover og regler i forhold til det?? Er de veldig strenge på det? (Skal reise innenlands) Skal jo ha med orginalpakkningen osv...[:)]

For å i det hele tatt få de ut av landet må du ha erklæring fra lege! Det er jo klassifisert som narkotika og det er mongo strenge regler på det! 

ORIGINAL: lindaen

For å i det hele tatt få de ut av landet må du ha erklæring fra lege! Det er jo klassifisert som narkotika og det er mongo strenge regler på det! 

Oii.. Ok.. Får vel ringe legen i morra da. Men jeg skal jo ikke reise ut av landet, Bare fra oslo til mo i rana

ORIGINAL: *MammanTilTrym*

Oii.. Ok.. Får vel ringe legen i morra da. Men jeg skal jo ikke reise ut av landet, Bare fra oslo til mo i rana

Åååja.. Haha, mulig jeg leste litt fort! Innbilte meg at du skulle til syden, sikkert fordi jeg vil dit selv[8D] Men du bør nok ha ei erklæring uannz, siden det er et narkotisk stoff!

ORIGINAL: TuridLaila

Du må vel ha en eller anne form for erkløring på ta du MÅ ha de i håndbagasjen tror jeg? Men kan godt hende jeg er helt på bærtur altså[:D]

Det gjelder utlandet. Viss en reiser til et shengenland trenger en schengen attest når gjelder vanedannende og narkotiske stoffer. Den får en kjøpt på apoteket, må ha med pass.

Når det gjelder innenlands så holder det å ha tablettene i orginalpakningen. God tur[:D]

Åååja.. Haha, mulig jeg leste litt fort! Innbilte meg at du skulle til syden, sikkert fordi jeg vil dit selv[8D] Men du bør nok ha ei erklæring uannz, siden det er et narkotisk stoff!

Hehe.. [8D][:D]
ok.. Takker for svar [:)]

Trenger ikke det, holder å oppbevare det orginalpakningen.

Thank you!! [:)]

Bare hyggelig[:D]. God tur

Takker for det.. [:D]

Og så må du ikke ha plass til de oppi en sånn liten plastpose man får ved securitas-stedet? at de legges oppi der, så de slipper å lete gjennom hele veska di?

ORIGINAL: tonje07

Og så må du ikke ha plass til de oppi en sånn liten plastpose man får ved securitas-stedet? at de legges oppi der, så de slipper å lete gjennom hele veska di?

Gjelde ikke det flytende væske?

ORIGINAL: AnetteN

ORIGINAL: tonje07

Gjelde ikke det flytende væske?

hehe - jo kanskje det [:)]

MÅ du ha det i håndbagasjen da? Om du har det i bagasje som sendes er det jo ikke noe problem i det hele tatt

ORIGINAL: Ihne

Mamma har med alle "dop" pillene sine i håndbagasjen uten at hun trengte noen erklæring fra lege.
Hun har reist til utlandet med de uten problemer. Og innenlands. (Bergen, Tallin, Spania, Italia)[:)] 

Var legen som mente hun ikke trengte enn sånn erklæring. Bare du oppbevarte pillene i orginal emballasjen.

Det kommer an på hvilke legemidler det er og hvor en skal reise. Reiser en til et schengenland så kan det hende en trenger attest. Den kan være grei å vise dersom blir stoppet i tollen, viss ikke kan en risikere at ikke får med seg medisinen sin.
Står mer her om ordningen http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____58619.aspx

Back
Topp