Medisiner for kvalme

LillyMom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
Oktoberlykke 2019
Desemberskattene 2024
Er det noen andre her som har startet opp med medisiner for kvalmen? Formen min går så fryktelig utfor når den går utfor, så legen min vil at jeg skal starte alt nå. Hadde en del ketoner i urina da jeg ikke får i meg nok væske, men håpet så veldig at dette ikke skal bli så ille som sist :( Hun ville legge meg inn for væsketilførsel også, men jeg ville vente et par dager til og prøve å få i meg mer selv først.

Hva får du evt da? Forrige svangerskap fikk jeg afipran, men det hjalp ingenting så jeg hadde noen runder inn på sykehuset for væsketilførsel..

Jeg var hos legen i dag og fikk Afipran. Litt tidlig å si om det har effekt for meg ennå :happy:

Jeg fikk Phenergan, da det var det eneste som hadde effekt sist svangerskap. Afipran har jeg prøvd i begge foregående svangerskap, men uten hell hos meg. Phenergan er jo litt mindre trygt, men dehydrering er enda verre :(

Er du bedre denne gangen? :Heartred
Det er veldig tidlig enda, men det ser ikke så lovende ut.. kvalmen har startet tidligere enn den gjorde sist, men jeg har etter forrige svangerskap blitt slankeoperert. Det vil si at jeg bla ikke lenger klarer å kaste opp. Så det kan jo hende at jeg slipper sykehus denne gangen :-)

Jeg fikk Afipran først. Hjalp litt i et par dager, så var kvalmen like ille... Fikk Zofran etterhvert, men det hjalp også bare noen dager...
Håper jeg slipper å ha det sånn i dette svangrskapet!
Føler virkelig med deg! Kvalmen blir helt altoppslukende...

Uff føler virkelig med dere! håper dere får god hjlep og at det dere evt får fra lege faktisk hjelper dere

Vat hos legen i går, men fikk ikke noe for kvalmen. Prøve forrige svangerskap, uten hell. Nå spurte jeg først og fremst om kvalmestillende for å holde meg på jobb, men legen mente at det ikke var noe vits for jeg kom til å bli så trøtt av kvalmestillende at jeg ikke kom til å klare å jobbe uansett.

Vat hos legen i går, men fikk ikke noe for kvalmen. Prøve forrige svangerskap, uten hell. Nå spurte jeg først og fremst om kvalmestillende for å holde meg på jobb, men legen mente at det ikke var noe vits for jeg kom til å bli så trøtt av kvalmestillende at jeg ikke kom til å klare å jobbe uansett.
Da hadde jeg vurdert en ny lege...

Hun er veldig flink altså, og på sett og vis har hun rett, prøvde forrige svangerskap og endte opp med å sovne på jobb
Men det finnes vel flere typer? Og det går jo an å få kvalmestillende og bare ta det på ettermiddag/kveld slik at man hvertfall får en liten pause.

Men det finnes vel flere typer? Og det går jo an å få kvalmestillende og bare ta det på ettermiddag/kveld slik at man hvertfall får en liten pause.
Joda, det gjør jo det. Prøvde flere typer uten hell sist. Har to fastleger, og skal til hun andre på neste time, var hun som fulgte meg opp sist, så kan evt høre med henne :)

Joda, det gjør jo det. Prøvde flere typer uten hell sist. Har to fastleger, og skal til hun andre på neste time, var hun som fulgte meg opp sist, så kan evt høre med henne :)
Den typen jeg tar er søvndyssende. Hadde aldri klart å jobbe med den, men klarer uansett ikke å jobbe lenger. Kvalmen er helt hinsides så klarer ikke tenke to rette tanker, ei heller gå fra bøtta...

Den typen jeg tar er søvndyssende. Hadde aldri klart å jobbe med den, men klarer uansett ikke å jobbe lenger. Kvalmen er helt hinsides så klarer ikke tenke to rette tanker, ei heller gå fra bøtta...
Ligger rett ut på sofaen jeg, hersens kvalme!

Back
Topp