Medisiner for eggløsning ?

Jente88

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
JuniJubel2021
Hei

Jeg har ikke menstrasjon på egenhånd så fikk tabletter for å få blødning og deretter enkel dose letrozol for å få eggløsning ved prøving for noen år siden, uten resultater.

Hvordan har din dose og medisinering vært for å få eggløsning ?

Tenkte kanskje jeg kunne foreslå medisiner for fastlegen så vi slapp gynekolog

Jeg har ikke gått på letrozol (jeg fikk det forskrevet en gang, men ble gravid selv den gang).. men jeg det er gjerne provera du får for å fremprovosere en blødning; og letrozol har jeg sett enkelte trenger både dobbel og trippel dose på (så, man må bare teste seg frem).
Du kunne jo kanskje foreslått provera + dobbel dose letrozol en runde, for å se om det funker?

Hei

Jeg har ikke menstrasjon på egenhånd så fikk tabletter for å få blødning og deretter enkel dose letrozol for å få eggløsning ved prøving for noen år siden, uten resultater.

Hvordan har din dose og medisinering vært for å få eggløsning ?

Tenkte kanskje jeg kunne foreslå medisiner for fastlegen så vi slapp gynekolog
Hei, jeg får provera for å fremprovosere mensen. Og letrozol for å få eggløsning. For meg funket ikke enkel dose, så fikk prøve dobbel dose, det ga resultater. Ville nevnt på at det ikke gikk med enkel dose og at du gjerne kunne tenke deg å teste dobbel dose. Jeg prøvde å få fastlegen til å skrive ut dette en gang, men han nektet da han mente det skulle følges opp av gyno. Gyno min var helt enig, da jeg skal inn på UL rundt dag 12, for å sjekke hvordan eggene er ol, og at det ikke er overstimulering. Også tar jeg blodprøve på dag 21 ca for å sjekke om jeg har hatt eggløsning.

Hei, jeg får provera for å fremprovosere mensen. Og letrozol for å få eggløsning. For meg funket ikke enkel dose, så fikk prøve dobbel dose, det ga resultater. Ville nevnt på at det ikke gikk med enkel dose og at du gjerne kunne tenke deg å teste dobbel dose. Jeg prøvde å få fastlegen til å skrive ut dette en gang, men han nektet da han mente det skulle følges opp av gyno. Gyno min var helt enig, da jeg skal inn på UL rundt dag 12, for å sjekke hvordan eggene er ol, og at det ikke er overstimulering. Også tar jeg blodprøve på dag 21 ca for å sjekke om jeg har hatt eggløsning.
Tusen takk for svar :) Det høres ut som en gynekolog jobb ja ❤️ Da er det å kontakte gynekolog man må gjøre :)

Hei. Noen av dere som vil dele blodprøveverdiene som sa at dere ikke hadde EL så jeg kan sammenligne med mine?

Back
Topp