Medisin (SAROTEX), noen erfaringer??

everonic

Elsker forumet
No har det seg sånn at eg ska begynne på de her tablettene.
Noen som har erfaringer ved de??
Takker for alle svar!

det er vel den du kan gå til trygdekontoret å si at du går på, å få dekka tannlegeutgiftene.. fordi den lager hull i tennene eller noe sli... har jeg hørt..

ORIGINAL: *~Trine~*

det er vel den du kan gå til trygdekontoret å si at du går på, å få dekka tannlegeutgiftene.. fordi den lager hull i tennene eller noe sli... har jeg hørt..

Leste om noe sånt i pakkningsvedlegget ja....
Genialt då om e kan få dekket tannlege utgifter...
Må bare passe på å pusse de ekstra godt og oftere en vanlig!

Vil høre flere meninger om denne medisinen......[&:]

Kan man få dekket noen tannlege behandling hvis man går på denne? Hvor kan man finne info om dette?

Ble utrolig trøtt når jeg gikk på de, føltes ut som jeg kunne sovne overalt..

ORIGINAL: blaber

Det er pga de er muskelavslappende, så de hare flere virkningsområder..

ORIGINAL: Glucusa

ORIGINAL: blaber

Det er pga de er muskelavslappende, så de hare flere virkningsområder..

E derfor eg e begynt med de no, pga smerter i ryggen.
Men e kanon trøtt i dag [:(]

Jeg fikk sarotex da jeg var yngre.
Husker ikke så godt lengre hvordan de var,
men jeg ble veldig slapp av de.

ORIGINAL: petrinesnuppa

det er jo allmenkjent at mennesker med psykiske problemer (som faktisk har psykiske problemer og ikke bare sier det) får gratis tannlege!
Sarotex er ikke medisner bare mot psykiske problemer. De tablettene kan brukes av pasienter med fibromylagi(muskel-ledd smerter) osv.

det er en gammel anti depresiv medisin som viste seg å funke bedre som muskelavslappende en som antidepresiv... Fleste får beskjed om å ikke ta de om dagen.. Kan senke hjerterytmen endel...

Om du er virkelig nygerig slå opp i www.felleskatalogen.no

ORIGINAL: Thothamon..

det er jo allmenkjent at mennesker med psykiske problemer (som faktisk har psykiske problemer og ikke bare sier det) får gratis tannlege!
Sarotex er ikke medisner bare mot psykiske problemer. De tablettene kan brukes av pasienter med fibromylagi(muskel-ledd smerter) osv.

jepp, jeg vet! men har selv hatt pasienter på både Sarotex og andre medikamenter, som har, pga psykiske problemer fått fri tannlege.
men om den ikke skal behandle et slikt problem men feks noen med fibromyalgi, så er det jo en flott bonus å få dekket tannlegen!

men hvor finner man ut av denne informasjonen om at man har rett på gratis tannlege når man går på de tablettene)?
Jeg går ikke på de tablettene enda, men vurdere det pga den dritt fibromylagien, og jeg har en knekt tann og noen hull som må fikses. Så det der hørtes jo veldig bra ut om man får dekt tannlege.

da fibromyalgi ikke en en psykisk sykdom, så får man ikke dekket det som en psykisk syk pasient (btw ikke ALLE psykisk syke får dekket, men mange!) men om det er bevist at sarotex ødelegger tennene så får man regningen dekket.
men du må snakke med en tannlege om dette..

håper du eventuelt får dekka regningen da!!lykke til!

(info fra en venninne som er lege!)
Takk for infoèn.[:)]

Reseptfri antidepressiva - https://restilen.com Jeg har brukt Restilen i mange år. Tar de for angst og depresjon. For meg så er Restilen helt fantastisk. Restilen sørger for at jeg klarer å holde hodet over vannet og at verken angsten eller depresjonen blir for overveldende for meg og tar fullstendig over hverdagen.

Last edited:
Back
Topp