Medisin panikk!!

LizRachel

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Noen andre enn meg som er litt paniske nå, i forhold til Orgalutran/ Cetrotide mangelen?
Jeg er i gang med kort protokoll nå, og har kun 4 pakker med orgalutran til rådighet. Kjenner jeg stresser noe forferfelig med tanken på at jeg ikke har nok!

Finnes det noe som helst sted å få tak i dette? Noen som har litt ekstra liggende og vil selge? :smiley-ashamed005

Jeg fikk alltid tak i orgalutran på apoteket på Majorstua. Hvis du ikke bor altfor langt unna så kanskje du kan ringe og høre om de har noen pakker?

Bor på vestlandet så det blir litt langt unna ja [emoji38]
Dessverre er de helt tomme over alt, har vært i kontakt med alle apotek kjedene her til lands. Første forsendelse kommer kanskje inn i uke 4 [emoji53]

Bor på vestlandet så det blir litt langt unna ja [emoji38]
Dessverre er de helt tomme over alt, har vært i kontakt med alle apotek kjedene her til lands. Første forsendelse kommer kanskje inn i uke 4 [emoji53]

Det er jo helt krise! :(

Så krise! Kasta akkurat en hel haug :O
NOOOOOOOO!! [emoji33][emoji33]
Nesten tragikomisk hele medisingreia [emoji23][emoji23]

Hvor mange orgalutran sprøyter endte du opp med å måtte ta?

Hele Europa?!? Søren! Jeg har en venninne som er midt i stimuleringen/krise. Håper de klarer å lage mer før vi starter opp igjen-- hvordan er det mulig?!

Lykke til dere som er i gang, håper virkelig det ordner seg.

Det virker som at de som får tak i har flaks :/ Veldig dumt altså, og veldig dumt at erstatningsmedisinen også er helt utsolgt de fleste steder (husker ikke hva den heter i farta...noe på C..)

Enig med deg! Håper det ordner seg for alle som er i gang!

Cetrotide heter erstatningen. Helt forferdelig for oss som er igang med medisiner, og kanskje ikke har nok. Er bare å håpe at kroppen har reagert bra på gonal f og at jeg har produsert nok gode egg før det er slutt på orgalutranen [emoji85]

Cetrotide heter erstatningen. Helt forferdelig for oss som er igang med medisiner, og kanskje ikke har nok. Er bare å håpe at kroppen har reagert bra på gonal f og at jeg har produsert nok gode egg før det er slutt på orgalutranen [emoji85]

Håper med deg!

jau. de prøver å få godkjent cetrotide med utenlandsk forpakningsvedlegg. Skulle begynt på orgalutran eller cetrotide på mandag. gonal-f imorgen. Får vite imorgen om de utsetter forsøket mitt littegrann eller hva dem gjør... :-/

jau. de prøver å få godkjent cetrotide med utenlandsk forpakningsvedlegg. Skulle begynt på orgalutran eller cetrotide på mandag. gonal-f imorgen. Får vite imorgen om de utsetter forsøket mitt littegrann eller hva dem gjør... :-/
Det er jo bare helt forferdelig! At noe slikt som medisinmangel skulle forårsake utsettelse [emoji53]
Håper virkelig det ordner seg med cetrotiden og at du får startet opp på mandag.

blir irritert på at jeg ikke hentet ut medisiner for lenge siden.. men jeg ser i postene her at det begynte å bli tomt i desember.. agh.

Jeg var rundt å hentet ut medisiner siste uken før jul, og da var det så og si tomt over alt. Var kun Ditt Apotek Kverneland som hadde 4 enkeltpakker igjen. Da hadde jeg vært å sjekket med alle apotek kjedene....Men det var kun Orgalutran jeg sjekket opp, da det dar denne jeg hadde resept på. Veldig irritert på meg selv at jeg ikke fikk endret dette til Cetrotide, og da fikk kjøpt flere pakker.....:(

I utgangspunktet ifølge Haugesund skal de gi ut cetrotide om du har resept på orgalutran men jeg opplevde at når jeg snakket med apotek1 om det var de ganske steile på det. Haugesund ble irritert og ba meg si at de burde følge retningslinjene til Løveapoteket i Svg..

NOOOOOOOO!! [emoji33][emoji33]
Nesten tragikomisk hele medisingreia [emoji23][emoji23]

Hvor mange orgalutran sprøyter endte du opp med å måtte ta?

I know! Skikkelig dritt!

Jeg husker ikke helt, men tenker at det ikke ble mange ettersom jeg hadde igjen en del? Kommer kanskje litt an på hvordan protokollen ser ut?

Back
Topp