Medisin mot angst i svangerskap

Mamsebams1

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei.
Jeg bruker bruker medisin mot angst (Zoloft 50mg, ganske liten dose). Prøvde å slutte i sommer da bi bestemte oss for å starte å prøve snart å få en til. Jeg fikk så mye angst at jeg startet på igjen. Med datteren på 3,5 år sluttet jeg 4 uker ut i svangerskapet men husker ikke hvordan det gikk og om jeg hadde nye angst ellers ikke. Snakket med legen på telefon og han hadde undersøkt dette. Omtrent overalt hvor man leser på nett så er det fyfy å bruke slikt men legen hadde snakket med gynekolog og spesialist for å forhøre seg og dem hadde fortalt han at det ikke var noen risiko for mor eller barn. Har du/dere noen erfaring ned bruk av medisin mot angst under svangerskap? Eller har dere noen dere kjenner?

Jeg er veldig redd for at fosteret skal få diverse sykdommer eller bli plaget. Datteren vår er frisk og rask. Så er jo veldig redd for å få en som ikke er frisk og at årsaken skal skyldes min angst. Er også veldig redd for å slutte da jeg ikke bare har meg selv lenger men en datter å ta meg av. Er en del alene fordi samboer jobber turnus.

Noen tips og råd på veien? :smiley-angelic001
 
Er det generalisert angst? Eller blir det verre i forhold til graviditeten?
Jeg hadde nok sjøl bedt om å få ekstra timer hos jm med tanke på bekymringer, at du skal ha noen å snakke med. Jeg sjøl gikk i samtaler i svangerskapet med Elverum, der jeg skulle føde. Ikke helt det du spør om.

Men iforhold til medisiner, så kan veldig mye brukes under svangerskapet, med tungtveiende grunner kan feks sterke smertestillende brukes og. Så jeg ville stolt på legen, føler du deg usikker, kan du be om en samtale med lege på sykehuset kanskje? Jeg hadde samtale om mine faste medisiner på gynekologisk poliklinikk i Elverum. Der fikk jeg beskjed om hva jeg kunne ta av doser og hva som var forsvarlig. Gjorde meg trygg på min bruk :happy:
 
Back
Topp