MEDISIN I SVANGERSKAPET

Blomma74

Andre møte med forumet
Regner med at det er noen av oss som bruker medisiner i svangerskapet av ulike grunner. Selv bruker jeg Fontex som er et antidepresiv medikament. Skal være trygt å bruke i svangerskapet. Opplever at psykiatere og leger er veldig avslappet i forhold til dette og beroliger meg, men at gynekolog er litt mer bekymret. Fontex er et av de medikamentene som er mest forsket på i og etter graviditet av alle antidepresivene på markedet. Jeg er selv sykepleier. 

Del gjerne erfaringer på denne linken!!! 

Hilsen Blomma:-)

Bruker Afipran mot kvalme. Det er eneste som virker. Ellers så har jeg sluttet med allergimedisin for utrolig nok så hjelper svangerskapet meg denne gang og mot pollen. Hadde ingen problemer med det sist heller. :) 

Bruker ventoline når jeg blir tett i pusten (asma) , men ellers prøver jeg å holde meg unna alt av legemidler så mye som mulig

Kun Klexane, og en Paracet om det trengs..
Men så bruker jeg ingenting fast utenom svangerskapet heller.

Jeg brukte antidepressive før jg ble gravid..

Legen frarådet meg sterkt mot alle typer antidepressive.. Etter han leste opp alt som kunne
skje med babyen tar jeg ingen sjanser.. Så jeg har faktisk klart meg uten siden uke 6.. 

Har hatt EN deprimerende periode men livet blir bare bedre og bedre! :) 

Jeg bruker Aerius -antihistamin mot kronisk urticaria som jeg har tatt siden jeg var 12 og gjennom alle mine tidligere svangerskap - pluss Levaxin for stoffskiftet. Paracet en sjelden gang ved hodepine. Jeg undersøkte kvalmestillende da det stod på som verst, men legen min advarte veldig imot det så da ble det ikke det på meg...

hej aesw:) ser du bruker levaxin, bruker også det mot stofskifte. så jeg lurer på om noen av dine første 2 har fått noe med stofskiftet?:)

er m min førstaføtte.

Back
Topp