mediedekning..

Beckymams

Just keep swimming
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
vil gjerne hør tilbakemeldinga fra dåkk

http://beckymams.blogg.no/1258290065_mediedekning_av_tragi.html

Ja, d e respektløst! Når en ungdomsskole må sett opp vakte for at elevan ska få komme sæg t et lukka sorghjelpmøte, da e d tragisk altså! Å gått altfor langt!

Helt enig, det er altfor ille. Man kan skrive gode artikler uten å tråkke alle på tærne altså! Det er en ubeskrivelig sorgfull situasjon, og det bør for all del respekteres. Mange journalister gjør vondt verre, og for hva? Ei "god" overskrift?

ORIGINAL: Drea89

Helt enig, det er altfor ille. Man kan skrive gode artikler uten å tråkke alle på tærne altså! Det er en ubeskrivelig sorgfull situasjon, og det bør for all del respekteres. Mange journalister gjør vondt verre, og for hva? Ei "god" overskrift?

Signerer denne. Synes også at denne saken har vært ekstra ille. Har vært litt "for tett" dekning. Som du skriver, har vi egentlig noe med begravelsen f.eks? Det er ikke fordi jeg ikke bryr meg, for jeg synes virkelig hele saken er forferdelig og veldig trist, og har jo fulgt den ekstra pga deg. Men for meg er begravelser og sorgstunder noe som er helt privat, og som tilhører familie og venner, ikke heeeeeele Norge..

Må forresten si at jeg synes innlegget ditt var veldig godt skrevet.

takk! Koinna sekkert ha skrevve myyyy lenger, for d e my me mediehåndteringa, sæli me den saken der, som æg menne e et stort problem.

Pga arbeidsmetodan t en del journalista, så bynnje æg å tvil på nyhetern. Syns dem vise enormt dåli kildekritikk, å da e d vanskeli å tru på d som bli sagt om alt anna å..

De går ofte laaaaaaangt over streken ja [:'(] Spesielt når folk er i sorg, og trenger og få være i fred. Man skal slippe og føle at den man har mistet blir "en sak" på en måte (hvis dere skjønner). Journalistene er bare opptatt av og selge aviser, altså få interessante overskrifter. Skjønner ikke hva de tenker med når de står utenfor en skole for og få "inside information" i sånne saker. Kjenner jeg blir sint [:@]

Back
Topp