Medicus Trondheim

Litjmora

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprilspirene 2024❤️
Hei.
Er det en ting jeg ikke sto fremst i køa på under unnfangelse, så er det tålmodighet :eek:
Noen som vet ca hvor lang tid det tar fra alle svar på blodprøvene er kommet til legen, til man får en behandlingsplan/tilbud om IVF/ICSI forsøk?

Vi tok blodprøver medicus forrige syklus ved starten av mens og er nå i gang med ivf. Altså en syklus fra blodprøver til start, medicus Trondheim.

Vi tok blodprøver medicus forrige syklus ved starten av mens og er nå i gang med ivf. Altså en syklus fra blodprøver til start, medicus Trondheim.
Tror du var heldig altså.
Jeg tok blodprøver 18 feb og venter ennå på å høre fra dem om behandlingsplan :confused:

Jeg ble henvist i midten av desember, tok blodprøver ved neste syklus (januar), tok i tillegg saltvannssonografi. Halvanna uke etterpå hadde de fått blodprøvesvar og legenotat fra undersøkelsen, samt diskutert ferdig hva de tenke var best for meg. Så ringte de. Da kunne jeg begynt ved neste syklus (februar), om jeg ønsket det :)

Så det tok ca 1,5 uke (kanskje nesten to) fra blodprøvene++ var tatt, til de ringte.

Er bare å ringe de å høre! :)

Jeg ble henvist i midten av desember, tok blodprøver ved neste syklus (januar), tok i tillegg saltvannssonografi. Halvanna uke etterpå hadde de fått blodprøvesvar og legenotat fra undersøkelsen, samt diskutert ferdig hva de tenke var best for meg. Så ringte de. Da kunne jeg begynt ved neste syklus (februar), om jeg ønsket det :)

Så det tok ca 1,5 uke (kanskje nesten to) fra blodprøvene++ var tatt, til de ringte.

Er bare å ringe de å høre! :)
Takk for svar. Kanskje jeg skal ringe over helga

Takk for svar. Kanskje jeg skal ringe over helga
Gjør det, jeg gjorde også det, og da fortalte hun i telefonen at jeg stod på møteplanen i løpet av uka, og at de ble å ringe etter det. Det stemte. Men da slapp jeg gå rundt å håpe på tlf før jeg måtte iallefall :)

Kan jeg spørre om hvorfor du velger medicus? Er det pga 3 pakk eller andre årsaker?
Ja, slik jeg forstod det så var det større sjans for 3 pakk på Medicus enn Spiren når det gjaldt alder. Og på medicus sa de at jeg bestemte om jeg ville prøve ny stimulering eller frys, om jeg ikke skulle bli gravid første forsøk og hadde embryo på frys. På Spiren var dette noe man måtte avklare/diskutere med legen, selv om man hadde kjøpt 3 pakk.
Men jeg har også et bedre inntrykk av Medicus. Ble mye rot, vanskelig å få svar og mye frem og tilbake på Spiren. De er nok helt sikkert veldig flinke der også, men for meg personlig likte jeg ryddigheten til Medicus og de klare svarene.

Ja, slik jeg forstod det så var det større sjans for 3 pakk på Medicus enn Spiren når det gjaldt alder. Og på medicus sa de at jeg bestemte om jeg ville prøve ny stimulering eller frys, om jeg ikke skulle bli gravid første forsøk og hadde embryo på frys. På Spiren var dette noe man måtte avklare/diskutere med legen, selv om man hadde kjøpt 3 pakk.
Men jeg har også et bedre inntrykk av Medicus. Ble mye rot, vanskelig å få svar og mye frem og tilbake på Spiren. De er nok helt sikkert veldig flinke der også, men for meg personlig likte jeg ryddigheten til Medicus og de klare svarene.
Takk for utfyllende svar!

Jeg hadde alle mine prøver og undersøkelser hos Medicus fra før.
Måtte go Danmark av andre, personlige grunner.
Uten suksess dessverre.
Nå er det aktuelt med en ny stim runde.
Får ikke starte hos Medicus pga påskestengt.
Start syklus etter 8.mars går ikke.
Spiren kan ta oppstart tom 14.mars.
Det er faktisk mye bedre med CFC DK. De har åpent hele året.

Jeg hadde alle mine prøver og undersøkelser hos Medicus fra før.
Måtte go Danmark av andre, personlige grunner.
Uten suksess dessverre.
Nå er det aktuelt med en ny stim runde.
Får ikke starte hos Medicus pga påskestengt.
Start syklus etter 8.mars går ikke.
Spiren kan ta oppstart tom 14.mars.
Det er faktisk mye bedre med CFC DK. De har åpent hele året.

Min neste syklus er i påska også. Kjedelig, men sånn er det bare. Unner de som jobber der fri!

Back
Topp