Jeg er gravid med donoregg nå. Var heldig i våres og fikk donor raskt, som var lys blond, blåøyd og over 170. De sa egentlig at det er de med nordisk utseende som er «enklest» å finne donor til hvis man bruker Ovurmia. Men virker som det har blitt større pågang av kvinner som vil prøve med donor egg, og at det derfor tar lengre tid. Så hadde nok flaks.
Fikk ikke vite noe mer om henne enn det som jeg skrev over, og at hun eller «matchet» det jeg krysset av på (hudfarge, etnisitet etc). Visstnok screener de for ganske mye arvelige sykdommer, men tror ikke det handler om noe mer enn at donor selv svarer på et spørreskjema. Så man har jo ingen garanti for at hun ikke lyver, selv om de fleste vil vel svare ærlig, de har jo ingenting å tjene på å lyve heller.
Vil tro at eggdonasjon kan innvilges også offentlig, men at det tar mye lengre tid. Medicus samarbeider med ovumia fordi det foreløpig er svært få norske donorer..
I Danmark har jeg inntrykk av at man får vite litt mer om donor. Får nok ikke vite veldig mye, men mer enn i Finland/norge virker det som. Så i retrospekt tror jeg at jeg ville valgt en dansk klinikk istedet når jeg først skulle gå privat. Men mye positivt med å ha en klinikk i nærheten også da, særlig hvis man bor i Oslo.
Vi betalte 130 000 kr og fikk 5 embryoer. Gikk for den pakken hvor vi bestilte «minst 2», og fikk 5. Den prisen inkluderer første innsett. Også kostet det 16 000 kr per ekstra innsett etter det.