Svar på tråd

Jeg vet nesten ikke om jeg tør å skrive på åpent forum i fare for at noen på klinikken gjenkjenner meg om de googler ting. Men samtidig trenger jeg å snakke om det med folk som forstår. Vennene mine forstår ingenting av det jeg går gjennom, så det føles ganske ensomt egentlig.

Det skjedde altså noe feil hos klinikken i Finland sånn at vi blir kompensert med å slippe å betale for 2 av blastocystene. De har vært ærlig om det og hva som skjedde, så jeg bærer ikke noe nag til dem. De har gjort det de kan for å løse det på best mulig måte og har sagt at vi kan ringe når som helst om vi har noe mer spørsmål rundt det som har skjedd.

Jeg har litt blandet følelser rundt det og vet ikke helt hva jeg skal tenke akkurat nå. Litt sånn sjokk på en måte. Mannen er også litt usikker nå, men trenger nok sikkert bare tid på å fordøye det og bli trygg på at dette kan gå bra.

Sånn som jeg fikk forklart så er det mest sannsynlig ikke noe som helst galt med blastocystene vi har fått. Men de kan heller ikke garantere for kvaliteten på 2 av dem. Embryolog hos Medicus har fått tilsendt bilder og har vurdert dem til å være verdt å satse på. Så kanskje egentlig er det litt flaks i uflaks? Vi kan jo nå ha fått to friske og perfekte blastocyster gratis om vi er riktig så heldige. Så derfor er jeg ikke sint på noen. Men er som sagt litt satt ut og forvirret. Det er jo ikke helt det man har lyst til å høre i en sånn prosess at noe har gått galt liksom.

Vi bestilte 4 for å sikre oss etter å ha vært gjennom så mye vondt i løpet av årene vi har prøvd. Så jeg er nok litt skuffet på en måte. Samtidig som jeg forstår at vi har faktisk ingen garantier i dette her og feil kan skje. Vi må bare prøve og se hvordan det går. 2 av dem skal iallefall være helt topp score på og det er jo faktisk potensielt 2 babyer bare der.

Back
Topp