Her har de fleste eggene falt fra før dag 3 og det har vært høy grad av fragmentering. Så det er jo ganske tydelig at jeg sliter med dårlige egg. Vi har fått blastocyster, men aldri topp score. Vi har hatt 6 uttak. Første runden fikk vi 11 egg ut, 9 modne og 4 befruktet. Alle var falt fra på dag 3. De neste rundene fikk vi iallefall noe å sette inn. Men har vært gjennomgående tema at det har vært en del fragmentering og at det kun er en eller 2 som overlever fram til blasto stadiet.
De som har blitt satt inn har festet seg og blitt til kjemisk og blighted ovum. Så kanskje vi er maksimalt uheldige og at vi begge har dårlige celler?
Embryolog på Hausken mener det er mye som tyder på at eggene er dårlige siden så mange faller fra helt fra starten.
Det er en stund siden sist blodprøver som jeg vet svar på. Men i 2022 hadde jeg FSH på 6,6 og AMH på 14,5. Jeg er nå 38 år. Så det skulle jo ikke være så verst verdier egentlig. De har pøst på med høye doser medisin for å så få bare mindre og mindre egg for hver runde. Nå siste uttaket hos St.Olavs sa de 7 egg da jeg var der, og så i papirene etterpå står det 3 egg. Jeg har prøvd å spørre dem hvor de andre eggene ble av, men det vet de tydeligvis ikke noe om. Jeg ga opp å prøve å få noe fornuftig ut av dem og bestemte meg for å gå videre. Vi hadde egentlig ett siste forsøk igjen. Men jeg orket ikke mer av feila IVF.
Er det begge to som sliter så er det uansett ikke noe mer å gjøre her i Norge. Dobbelt donasjon er jo ikke lov. Men hadde kanskje vært greit å vite før vi brenner av alle pengene for eggdonasjon.