medesinkurs??

3gutterog1hemlighet.

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Noen som har tatt medesinkurs her??
Jeg er hjelpepleier og har ikke jobba på snart 6 år[&:] skal begynne å jobbe i hjemmesykepleien til mandag,og skal også ta medesinkurs uka etter... er det vanskelig?? er jo en stund siden jeg har vært borti disse tingene her,så litt redd for å ikke klare det....

Vanskelig? Hehe.. Man sitter i 4 timer å hører på 2 tørrpinner. Får utdelt bevis på at du har vært der. Ferdig.

Dette har jeg lidd meg gjennom 2 ganger.

he he ikke værre?? trudde jeg skulle ta en prøve eller noe jeg.. men da kan jeg se fram til å bare kjede meg med andre ord...takk for svar [:D]

Hmm de som har hvert på det hos oss mener jeg var på et som gikk over 2 ganger og måtte ha en liten prøve.. Men det var vist ikke vanskelig. Håper bare det er plass på neste gang det er kurs for oss jeg så jeg får tatt det snart..

Det der er min erfaring da, fra min kommune. De praktiserer nok kanskje forskjellig fra kommune til kommune, men vanskelig er det nok uansett ikke. Ikke noe å grue seg til [:)]

det skal være over to dager her også.. men har ikke hørt noe om noen prøve da... har venta en stund jeg også på dette....

Det er drit lett.. Overhode ikke noe å grue seg til.. De som har medisinkurs her har aldri vært borti at noen har strøket.. Noensinne [8D]

ORIGINAL: lindaen

Det er drit lett.. Overhode ikke noe å grue seg til.. De som har medisinkurs her har aldri vært borti at noen har strøket.. Noensinne [8D]

ok,men da slapper jeg helt av da [:D] takk for svar..

I følge de som har vært der er det altfor lett i forhold til ansvaret man har i ettertid... I alle fall når ufaglærte (og ikke-egnede) personer kan ta det...

I vår kommune tar man et medisinkurs som går over en dag. Kurset avsluttes med en prøve.
Når man har bestått kurs og prøve får man internopplæring på arbeidsplassen. Etter intenopplæringen søkes det skriftlig til fylkeslegen om fullmakt til å dele ut medisiner.

Tror nok du skal klare det [:D]

Da jeg tok medisin kurs gikk det over 2 dager og måtte ta en prøve etterpå! Synes det var litt vanskelig, men jeg har jo ikke noe utdannelse i det hele tatt innenfor sånn. Klarte det hvertfall[:)]

Har vært på flere medisinkurs, og alle har vært forskjellige. Alt fra timeskurs til 2 dagers kurs. Med og uten avsluttende prøve.

Synes egentlig medisinkursene er litt for enkle jeg. Medisiner er faktisk et stort ansvar. Gjør man feil kan det få store konskvenser...

jeg klarer ikke å la være å kommentere - om du jobber med det så må du vite at det ikke heter medEsin, men medIsin

lett[;)]

Vi hadde kurs som gikk over to dager, fikk med en hel del pensum å lese på hjemme. Og så hadde vi en prøve på 2 timer dagen etter siste kursdagen. Var en ok prøve, men vi måtte ha lest en del for å klare å svare på alt. Men om du fikk en feil på kardeks-spørsmålene så strøk vi husker jeg. Var en del som strøk, men de fikk ta prøven noen mnd senere.

Går sikkert helt fint[:)]

Vi hadde 2 dager me "undervisning" og så en mini prøve på slutten!! ikke noe vanskelig i d hele tatt!! [;)]

Back
Topp