Medela flasker og målinger

Noobie

Flørter med forumet
Hei.
Noen som vet hvordan målingene på Medelaflaskene er? Jeg skjønner ikke når det f.eks er 50 eller 60 ml på flaska, skjønner ikke merkinga deres. Og hvis jeg veier innholdet i flaska så viser vekta mindre enn merkinga på flaska.

Noen som kan dette bedre enn meg?

Jeg har en liten en som trenger oppfølging i hvor mye han får seg til hvert måltid.

Vedlegg

• 20231101_185009.jpg
    20231101_185009.jpg
    1,5 MB · Visninger: 39
  • 20231102_182000.jpg
    20231102_182000.jpg
    276,3 KB · Visninger: 39
Det er åpningen i den sorte linjen som markerer hver tiende milliliter. Så her er det ca. 45 ml og 60 ml.

Det er åpningen i den sorte linjen som markerer hver tiende milliliter. Så her er det ca. 45 ml og 60 ml.
Det er sånn jeg ville lest det også, men vekta viser mindre :dontknow Og hva med der det står 50 ml, der er mellomrommet Mellom strekene større. Er det 50 ml når det er melk midt i mellom strekene?

Det er sånn jeg ville lest det også, men vekta viser mindre :dontknow Og hva med der det står 50 ml, der er mellomrommet Mellom strekene større. Er det 50 ml når det er melk midt i mellom strekene?
Det er nok ca., og ikke 100% eksakt. Er det MM eller MME? MM vil vel variere noe på vekt også, avhengig av fettinnholdet i melken. Det kan vel i teorien MME også gjøre, avhengig av hvor nøyaktig man er med oppmåling av pulver/vann. Hvis det er viktig å følge med på mengden så ville jeg hvert fall brukt samme type flaske hver gang (altså alltid medela, og ikke noen ganger avent, mam, etc.), eller målt opp i samme dl-mål mengden som helles på flasken og det som er igjen.

Sniker! Merkingen er heeelt på jordet! Det er sååå mange videoer på nett der folk heller fra en flaske til en annen og får totalt ulike målinger... er ikke bare medela sine heller, det er det meste av pumpeutstyr.

Back
Topp