Medea!

Lisee

Elsker forumet
Ser av tickeren din at du har 3 barn. (og at du er fra telemark[:)])
Synes du det er et passe antall? Sikkert et dumt spørsmål, men det er nemlig det jeg også kan tenke meg... Har veldig lyst på 3 barn, men kan jo ikke forestille meg hvordan det er. Kan ikke du (eller noen andre her som har 3 barn) fortelle meg litt hvordan det er da? Var det ille å gå gravid 3 ganger? Var det grusomt med 3 fødsler? Har du noe tid for deg selv i det hele? [:D] Vet jeg spyr ut en masse spørsmål nå, men hadde vært veldig gøy å høre fra dere med erfaring med flere barn[:)]

Hei Lisee

Her er vi blitt 3-barns familie! Kjenner meg godt igjen i alle vurderingene... Gikk leenge å tenkte akkurat som deg, hvordan det ville bli, ikke minst økonomisk også. Vi fant ut at vi ikke skulle tenke og vurdere så mye, men gjøre som vi ønsket oss. Men det tok noen år, tror ikke jeg hadde orket å startet med nr. 3 rett etter nr. 2. Er jo krevende å ha en baby med to andre og ta hensyn til også. Men synes den største forskjellen var fra 1 til 2 barn, den 3. blir ikke så merkbar, du er i full sving fra før like vel :)
Nå er det veldig koselig, de to andre barna leker masse med lille-snuppa slik at jeg får laget middag, og gjort litt husarbeid. Synes jeg begynner å få litt tid til meg selv nå som hun er blitt 4 mndr. Blir jo bare bedre og bedre det etter som de blir litt større. I begynnelsen var det ikke så mye selvpleie nei. Men ser på det som en periode det er litt hektisk.

Ang. fødselen var 3. gangen den enkleste for meg. Den gikk veeelig fort, alt var over på 1 1/2 time, måtte føde i akuttmottaket, rakk ikke føden. Så ble litt overrasket at alt var over etter så kort tid. Men nå var snuppa den minste av alle mine 3 også, med sine 2835 g. Graviditeten gikk også greit, men var sykemeldt siste tiden da. Var ikke noe anderledes enn de andre graviditetene.

Får si til slutt at vi er kjempe glade over våre 3 fantastiske barn, alle gode ting er tre! Lykke til videre. [:)]

ORIGINAL: Vanessa

Men ser på det som en periode det er litt hektisk.

Ser for meg at med den instillinga, så går det bra[:)] At en ser på det som en hektisk periode i livet.
Takk for svar, forresten!

Hei [:)]

Nå har jo vi fått 3 barn på litt under 4 år, så her kan det være hektisk til tider, ja [:D]..men det er stort sett fordi nr.2 er typisk gutt! Rampete ja![;)]

Første jenta var veldig snill, så det gikk veldig greit da barn nr.2 kom da jenta var 17mnd. Han var mer krevende, helt fra fødselen egentlig, men det gikk greit med så snill storesøster.(ikke var hun sjalu heller[:D])

Nr.3 er også veldig snill, og innen klokka er 8 om kvelden er alle stort sett i seng, så da har jeg noen timer for meg selv [;)]

Selve svangerskapene ble vel litt tyngre for hver gang, men jeg hadde ikke så veldig mange plager heldigvis. Merket det mye på ryggen de 2 siste mnd i siste svangerskap.

Når det gjelder fødselen så har alle barna blitt forløst ved keisersnitt. Ikke noen skrekkhistorie på meg. Gikk veldig bra, og formen rett etter snittet har bare vært bedre for hver gang[:D]

Så det går helt greit med 3 barn, slitsomt innimellom, men absolutt verdt det. Og jeg ønsket at barna skulle komme såpass tett for å ha litt bedre glede av hverandre [:)]

Takk for svar til deg også. Skal si du har stått på siden de er så tett![:)]
Veldig greit å høre med noen erfarne om hvordan det er. Har fortsatt lyst på 3, jeg[:D]

Da er vi to Lisee[:D]. Kunne også tenke meg tre, ganske tett også...

Back
Topp