med toalettbesøk annenhver time om natta blir ikke vanskelig...

attpåklattnr2

Gift med forumet
Å gå over til å amme annenhver time på natta.
Må se det positive i det at kroppen er ferdig innstillt til å være våken på natta :hello2
HVordan er det med dere andre??

Det blir nok noe helt annet å amme enn å bare gå på do:) Å gå på do kan man jo omtrent gjøre i søvne:p og man er tilbake under dyna før man vet ordet av det:) amminga tar jo litt lenger tid, kanskje må man skifte bleie også? men godt du føler deg forberedt og klar, ikke no bedre enn det:) Jeg merker at når jeg våkner først i huset nå, og kjenner på kroppen at den er klar, eller hvertfall jobber med å gjøre seg mer og mer klar hver dag som går med både modningsrier m.m.

Eller enda lengre tid om babyen blir flaskebarn.
Guttungen var det. Da var det å lage ei flaske, gi mat og gjerne bytte en bleie, pumpe til neste måltid, vaske og sterilisere utstyr, sove, og så begynte alt på nytt igjen... :confused:

Jeg er stort sett ikke oppe på do faktisk- gubben har tatt seg av den biten! Men sover utrolig lett og er mye våken. Til vanlig ville det irritert meg noe enormt men nå tenker jeg det er positivt. Like greit å venne seg til forstyrret søvn iallefall så får tiden vise hvor mye den blir forstyrret:)
Helt klart en fordel å få til ammingen..Er none år siden sist men håper vi kan få det til like bra denne gangen!

Blir nok uansett ikke så stor overgang for meg da jeg har hatt søvnproblemer i 10 år og er vant med lite søvn.Verre for dem som er innbarka b-mennesker og er vant med 8-10 timers søvn

Det blir nok noe helt annet å amme enn å bare gå på do:) Å gå på do kan man jo omtrent gjøre i søvne:p og man er tilbake under dyna før man vet ordet av det:) amminga tar jo litt lenger tid, kanskje må man skifte bleie også? men godt du føler deg forberedt og klar, ikke no bedre enn det:) Jeg merker at når jeg våkner først i huset nå, og kjenner på kroppen at den er klar, eller hvertfall jobber med å gjøre seg mer og mer klar hver dag som går med både modningsrier m.m.
ja viss du går i søvne på do er du heldig,jeg er av den typen som gjerne kan våkne i løpet av en dotur:)

ja viss du går i søvne på do er du heldig,jeg er av den typen som gjerne kan våkne i løpet av en dotur:)

Hvis du leser litt bedre så skriver jeg at man omtrent kan gjøre det. Jeg sier ikke at jeg går i søvne på do. Har du barn fra før?

Hvis du leser litt bedre så skriver jeg at man omtrent kan gjøre det. Jeg sier ikke at jeg går i søvne på do. Har du barn fra før?
ja jeg har to jenter på 14 og 15 år :)Så jeg har hatt spebarn før ja ;)

Jeg synes det var mer pes å gå på do enn å amme på natta, jeg.. Men så skal det sies at jeg sjeldent ammet mer enn 2-3 ganger på natta. Når man ammer blir man trøttere også. Når jeg er oppe på do nå ligger jeg ofte våken en time etterpå, men når jeg ammet sov jeg med en gang mini var ferdigspist, om ikke før..

Back
Topp