Med skrekkblandet fryd..

Leanica

Forelsket i forumet
... Virkelig en skrekkblandet fryd. Gubben hadde mast om barn i snart 4 år, noe som har passet veldig dårlig til min livsstil. Jeg reiser stort ett hver uke, og er nok et av de verste "stress-monstrene" som eksisterer. Gjør altfor mye samtidig, og har hundre baller i lufta til enhver tid.
Men joda, det siste året har jeg vært sååå babysjuk, og uten å fortelle noe til gubben - sluttet jeg med prevensjon. På første forsøk ble jeg, gravid, uææ! Trodde dette skulle ta evigheter jeg, så den kom litt brått på. Hadde noen mistanker når puppene ble så innmari vonde, og "smug-testet" meg imens samboeren var på jobb. Og joda, noen svake streker dukket opp. Jeg tok en test til når samboeren kom hjem, evig lykkerus <3
Jeg brukte noen uker før jeg klarte å roe meg, og har NÅ endelig begynt å glede meg jeg også. Jobb og stress har blitt lagt til side (i allefall litt..), og nå er det fokus på nye "oss".
Vi har altid hatt et bra forhold, men nå ble vi i tillegg litt "nyforelska" :p

Nå er vi 8 + 5, og tiden går altfor treigt :(


Formen er så om så;
* småkvalm (men klarer å holde maten nede, enn så lenge!)
* tisser konstant
* spiser enda oftere
* usaklig vonde pupper
* mye "murringer"/menssmerter nede i magepartiet
* fort sliten
 
9+2 i dag. Tok ultralyd i forrige uke via legevakten, etter å ha blødd i 3 uker.
Min fastlege ville ikke sende noen henvisning, så derfor ble det via legevakten
MEN, det lever i allefall noe inni meg <3 jippi! Gubben har vasket gulv for første gang, han vil ikke at jeg skal røre meg:p
Legen påpekte at jeg måtte ta det med ro, og ta blødningene som et varsel. Haff, jeg har noen møter denne uka som jeg bare MÅ ta, men er så redd for at det skal ødelegge alt.

Symptomene er de samme, foruten at kvalmen har så og si gitt seg *jubler*
Men jeg er så innmari oppblåst !! Snart på tide å ta bilder av magen synes jeg :)
ImageUploadedByTapatalk1374478519.745597.jpg
Vesle engelen vår <3
 
HURRA for at du endelig fikk ultralyd! :)
 
10+1 i dag, "bare" 2 uker igjen før jeg kan senke skuldrene litt :) Sambo kjøpte Doppler her om dagen, og etter litt intens leting fant vi en hjertelyd langt der nede, litt på høyre side :D Det var kos <3
Kvalmen sliter jeg ikke med lenger, men derimot SULT ! Jeg våkner på natta fordi jeg er sulten, jeg spiser ca annenhver time !! Og magen RUMLER, så det kan vel ikke bare være noe jeg innbiller meg heller? Utrolig slitsomt når jeg har kunder, eller skal ut på noe. Har funnet en fantastisk løsning - proteinbarer/måltidserstatter. Holder meg mett / gående litt til :p
Gubben synes dette forøvrig er hysterisk morsomt !
Vekten har faktisk ikke steget noe spesielt, men det er kanskje ikke så rart. Har kuttet ned det meste av sukkerinntaket - og spiser sunn og variert kost (jaja, foruten skiven med brunost jeg lurte i meg istad).
Energien er på bånn, men det er tross alt første gang jeg lever uten kaffe, det hjelper nok ikke på :p
 
11+4, kjære vene så nært første milepæl (les: 12 uker).
Jeg har ikke blødd på 3 dager nå *jippi*, så i dag skal jeg ta en rolig treningsøkt med hundene igjen. Hvis det går fint kan jeg øke sakte men sikkert.
Var hos jordmor på mandag, ei hyggelig eldre dame som sjekket sukker og protein-nivå i urinen. Vekta har fremdeles ikke forandret seg, så jeg er litt stolt (har hatt strengt kosthold, spiser mye Mat - men kun sunn mat. Ikke sukker eller annet "tull"). Vekten har forsåvidt gått ned noen kilo, men magen vokser <3
Ble forkjøla på søndag, men føler meg ganske ok i dag (foruten hodepine og tett nese).
Kjære sambo har gått over til en mye bedre betalt jobb, så nå skal huset bygges på! Forhåpentligvis er alt så og si ferdig til jul :)
Svangerskapskvalmen er helt borte, er trett og har masse hodepine, pluss ømme bryster. Det er stort sett det eneste :D
 
12 + 4
Og den lille engelen vokser fremdeles inne i mammas mage <3
Vi fikk ny ultralyd igjen for å kontaterere at "alt har gått bra", og den lille var hele 7 cm lang på mandag <3
Har blitt enda trøttere i formen, og ellers mye hodepine. Men jeg skal virkelig ikke klage. Ingen blødninger på 5 dager !!!!! Helt fantastisk. Vekta står fremdeles i ro, men det kommer vel etterhvert regner jeg med.
Nå har vi også publisert det hele på facebook, og reaksjonen ble som forventet. Vi måtte selvsagt publisere det hele litt "annerledes", siden vi driver oppdrett av hund - og da måtte vi legge ut "planlagt kull" med oss også ;)

gravid3.jpg

ultralyd1.jpg

ultralyd2.jpg
 
Hei hei,

Dette var jo en stilig måte å gjøre det på :)

Får jeg spørr hva du jobber med? Jeg har også en stressende jobb, jobber med personal offshore... Har faktisk greid ganske bra å stresse ned allikevel :)
 
Hei hei,

Dette var jo en stilig måte å gjøre det på :)

Får jeg spørr hva du jobber med? Jeg har også en stressende jobb, jobber med personal offshore... Har faktisk greid ganske bra å stresse ned allikevel :)

Ja, må bare spørre :D Jeg driver egen salong (negler, vippeextension, farging/forming av bryn etc), reiser hver helg på utstillinger (både innenlands og utenlands), samtidig som jeg er selger innenfor Herbalife. Har alltid et lass papirarbeid som må gjøres, kunder som skal oppfølges, og samtidig hunder som skal dusjes/stæsjes før eventuelle reiser :p
Skal ikke klage, men kjenner at det har vært deilig å skru ned tempoet i det siste :)
 
Back
Topp