Med hjerterom og husrom ❤

Tusen takk ❤️
Håper at alt går bra med deg og at du får din lille septemberskatt ❤️
Er inne hver dag og følger med på utviklingen hos deg :)
Takk ❤️ Ja, det ser jo ganske bra ut enn så lenge i alle fall. Håper det varer!
 
Hei Belka!

Gratulerer med 12 fullgåtte og andre trimester! :talk017 Så godt å lese at alt ser bra ut med den lille :Heartred

Hvordan er formen din om dagen? Håper den er blitt litt bedre utover i 2. trimester :)
 
Hei Belka!

Gratulerer med 12 fullgåtte og andre trimester! :talk017 Så godt å lese at alt ser bra ut med den lille :Heartred

Hvordan er formen din om dagen? Håper den er blitt litt bedre utover i 2. trimester :)

Takk Bamsemums :)
Formen er under store og hele bra, så skal ikke klage så mye. Har noen dager med mer energi nå, selv om jeg stort sett sovner på sofaen før klokka 21 :hilarious: og bekkenet knirker, men har god dialog med sjefen og allerede begynt med litt tilrettelegging.

Håper alt er bra med deg også. Og gratulerer med overstått OUL ❤️
 
15+0
Det går stadig framover :)
Kjenner at energien kommer litt og litt tilbake. Orker mer på dagtid, men sovner fortsatt stort sett før klokken 21 på sofaen :p
Ser ut som at magen nå så smått begynner å komme litt, selv om det sikkert bare er jeg som ser det :rolleyes: (bildet ble tatt i går)

GOBFilter20190126093351.jpg


Tror jeg har opplevd noen kynnere, uten at jeg er helt sikker. Kan ikke huske at jeg hadde det med vesla, men har i allefall ved noen anledninger opplevd at magen strammer seg noe veldig helt nederst, for den etter 1-2 minutter blir "slapp" igjen.
Tror også jeg muligens har kjent liv 2-3 ganger, kjent noen små dultebevegelser/bølgete bevegelser som jeg er sikker på at ikke er luftbobler. Er fra tid til annen plaget mye med luft, så er ikke i tvil om hvordan luft i magen kjennes ut :p
Gleder meg til jeg kommer så langt at jeg ikke er i den minste tvil om at det er lille Schrödiger jeg kjenner :love017
Ellers er det knappe 2 uker til jeg skal på kontroll hos jordmor og 4 uker og 1 dag til OUL.
Føles som en evighet til, men med det snøværet vi har fått nå, så får jeg vel mer enn nok snømåking å holde på med som får tiden til å gå:hilarious:

I ettermiddag skal vi ut å spise middag for å feire at mannen blir 32år i dag. Krysser bare fingrene for at vi ikke snør inne igjen før vi skal ut :whacky011
Dersom det blir slik det var i fjor, så kommer vi til å måtte måke snø hver gang vi skal ut eller inn døra :laughing8
Men enn så lenge skal jeg slappe litt av på sofaen med god samvittighet:coffee2

Ønsker dere alle en deilig og avslappende søndag :Heartblue:Heartpink:Heartred
 
Last edited:
Fin liten babybump ❤️ Så bra at alt er bra der. Kos dere masse på middag i dag :D
 
Så hyggelig med bursdagsmiddag ute, vær forsiktige i snøværet :shy: Og så fin babykul du har fått nå :Heartpink
 
15+0
Det går stadig framover :)
Kjenner at energien kommer litt og litt tilbake. Orker mer på dagtid, men sovner fortsatt stort sett før klokken 21 på sofaen :p
Ser ut som at magen nå så smått begynner å komme litt, selv om det sikkert bare er jeg som ser det :rolleyes: (bildet ble tatt i går)

Vis vedlegget 286681

Tror jeg har opplevd noen kynnere, uten at jeg er helt sikker. Kan ikke huske at jeg hadde det med vesla, men har i allefall ved noen anledninger opplevd at magen strammer seg noe veldig helt nederst, for den etter 1-2 minutter blir "slapp" igjen.
Tror også jeg muligens har kjent liv 2-3 ganger, kjent noen små dultebevegelser/bølgete bevegelser som jeg er sikker på at ikke er luftbobler. Er fra tid til annen plaget mye med luft, så er ikke i tvil om hvordan luft i magen kjennes ut :p
Gleder meg til jeg kommer så langt at jeg ikke er i den minste tvil om at det er lille Schrödiger jeg kjenner :love017
Ellers er det knappe 2 uker til jeg skal på kontroll hos jordmor og 4 uker og 1 dag til OUL.
Føles som en evighet til, men med det snøværet vi har fått nå, så får jeg vel mer enn nok snømåking å holde på med som får tiden til å gå:hilarious:

I ettermiddag skal vi ut å spise middag for å feire at mannen blir 32år i dag. Krysser bare fingrene for at vi ikke snør inne igjen før vi skal ut :whacky011
Dersom det blir slik det var i fjor, så kommer vi til å måtte måke snø hver gang vi skal ut eller inn døra :laughing8
Men enn så lenge skal jeg slappe litt av på sofaen med god samvittighet:coffee2

Ønsker dere alle en deilig og avslappende søndag :Heartblue:Heartpink:Heartred

Koselig oppdatering, godt at formen er fin selv om du er litt trøtt :Heartred Her er det også veldig mye snø, laver ned hele tiden og må ut å måke hver gang vi skal ut som du skriver :hilarious: Får ta det som det det er, god trening i vinterværet! :D
 
For en fin liten babybump:love017
 
Trodde i mitt hode at det bare var en uke siden jeg oppdaterte her inne, men tenk, så har det faktisk gått 2 :wideyed:

17+0 i dag og jeg er bare 3 uker og 2 dager unne å være halvveis :woot:

GOBFilter20190210104845.jpg


Magen er nå godt synlig og jeg er så heldig kan jeg noen dager kan kjenne små deilige tegn på liv der inne. Gleder meg veldig til bevegelsene jeg kjenner blir sterkere slik at mannen kan kjenne de også.

Var på første jordmor kontroll 16+4 og fikk høre hjertelyd en for første gang (har faktisk ikke fått høre når jeg har vært på TUL) :love7

I det store og hele er formen ganske bra. Er nå nesten ferdig med en ny runde med kraftig forkjølelse, så arbeidshelgen min ble til "være syk på sofaen"-helg i stedenfor. Er noe dritt å bli så ofte kraftig forkjølet, men som legen min sa, så hjelper ikke det jo ikke på med østrogenet som herjer kroppen og får alt av slimhinner til å svelle ekstra opp :wacky:
Ellers knirker det fortsatt i bekkene, men det har heldigvis holdt seg stabilt de siste par ukene, så får bare håpe det holder seg slik.

Nå ser jeg fram til jeg skal på OUL om 2 uker og 1 dag. Håper at alt er bra med den lille og så er jeg veldig spent på om det er en lillebror eller lillesøster som skjuler seg der inne.
Mannen har jentefølelse, mens jeg denne gang har guttefølelse, så blir spennende å se hvem som har rett.
Selv om det ikke er noe vitenskapelig hold i det, så snakker jo noen jordmødre om jente-/guttefrekvens når det kommer til hjertefrekvensen.
120-140 = gutt og 140-160= jente. På kontroll hos jordmor lå hjertefrekvensen til lille på 132-140 og jeg tenkte jo litt sånn "ja, se der, en liten gutt". Og så tittet jeg over helsekort et mitt fra jeg var gravid med jentungen, og på samme tid i svangerskapet hadde hun en hjertefrekvens på 135, så der fikk jeg den :hilarious:
Det spiller jo selvfølgelig ingen rolle om det blir gutt eller jente, vi er bare glad for et tilskudd i familien og håper at lille er frisk, men man blir jo selvfølgelig litt nysgjerrig.

Håper alle dere flotte damer har en herlig helg ❤️
 
Trodde i mitt hode at det bare var en uke siden jeg oppdaterte her inne, men tenk, så har det faktisk gått 2 :wideyed:

17+0 i dag og jeg er bare 3 uker og 2 dager unne å være halvveis :woot:

Vis vedlegget 288446

Magen er nå godt synlig og jeg er så heldig kan jeg noen dager kan kjenne små deilige tegn på liv der inne. Gleder meg veldig til bevegelsene jeg kjenner blir sterkere slik at mannen kan kjenne de også.

Var på første jordmor kontroll 16+4 og fikk høre hjertelyd en for første gang (har faktisk ikke fått høre når jeg har vært på TUL) :love7

I det store og hele er formen ganske bra. Er nå nesten ferdig med en ny runde med kraftig forkjølelse, så arbeidshelgen min ble til "være syk på sofaen"-helg i stedenfor. Er noe dritt å bli så ofte kraftig forkjølet, men som legen min sa, så hjelper ikke det jo ikke på med østrogenet som herjer kroppen og får alt av slimhinner til å svelle ekstra opp :wacky:
Ellers knirker det fortsatt i bekkene, men det har heldigvis holdt seg stabilt de siste par ukene, så får bare håpe det holder seg slik.

Nå ser jeg fram til jeg skal på OUL om 2 uker og 1 dag. Håper at alt er bra med den lille og så er jeg veldig spent på om det er en lillebror eller lillesøster som skjuler seg der inne.
Mannen har jentefølelse, mens jeg denne gang har guttefølelse, så blir spennende å se hvem som har rett.
Selv om det ikke er noe vitenskapelig hold i det, så snakker jo noen jordmødre om jente-/guttefrekvens når det kommer til hjertefrekvensen.
120-140 = gutt og 140-160= jente. På kontroll hos jordmor lå hjertefrekvensen til lille på 132-140 og jeg tenkte jo litt sånn "ja, se der, en liten gutt". Og så tittet jeg over helsekort et mitt fra jeg var gravid med jentungen, og på samme tid i svangerskapet hadde hun en hjertefrekvens på 135, så der fikk jeg den :hilarious:
Det spiller jo selvfølgelig ingen rolle om det blir gutt eller jente, vi er bare glad for et tilskudd i familien og håper at lille er frisk, men man blir jo selvfølgelig litt nysgjerrig.

Håper alle dere flotte damer har en herlig helg ❤️

Får jeg lov å gråte litt av glede?:sad010
2 uker og 1 dag går kjempefort! Tenk at du er nesten halvveis allerede :eek: Skikkelig rart
Jeg tipper det er en gutt, bare for å tippe noe! :p
 
Får jeg lov å gråte litt av glede?:sad010
2 uker og 1 dag går kjempefort! Tenk at du er nesten halvveis allerede :eek: Skikkelig rart
Jeg tipper det er en gutt, bare for å tippe noe! :p

Skjønne du ❤️
Ja, det føles litt uvirkelig. Er vel ofte slik når man har gått å ventet på noe, og når det skjer så går jo de første 12-14 ukene så sakte før det plutselig raser litt avgårde.
Jeg håper så inderlig at du snart får ditt lille hjerteplaster ❤️
Kjenner jeg blir så lei meg på dine vegne hver gang jeg ser det ikke ble klaff :(
Håper du får en liten hjerteskatt før året er omme ❤️
 
Herlighet så fin, Belka ❤️ Gratulerer med nesten halvveis! Det er ganske fantastisk. Det blir så spennende med UL! Har du noen magefølelse?
 
Flott babymage! Gleder meg masse til å høre om OUL! Tenk at du snart er halvveis! :woot:
 
Så fin du er, Belka! Gleder meg til du skal på UL! ❤️ Det blir en spennende oppdatering for oss i fanklubben!! :)
 
Er litt treg med å oppdatere her inne om dagen, da jeg har hatt veldig lite overskudd over en lengre periode.

Er nå hele 19+3 og snart halvveis :wideyed: Shit, når skjedde det :wacky:

Siste magebilde

GOBFilter20190224115813.jpg


Ikke mulig å skjule i det hele tatt, men koser meg med å strutte rundt med lille bollemagen min :happy:

Var på OUL på mandag og der inne var det en perfekt liten lillebror, ingen tvil :Heartblue Så magefølelsen jeg har hatt hele veien, var riktig :)

IMG-20190225-WA0000~2.jpeg


Morkaka ligger på bakre vegg, som stemmer godt med det som ble sagt på UL i uke 12 og det at jeg nå har kjent liv daglig i 2 uker :love7
Men morkaka ligger bare 0,5cm unna mormunnen. Jordmor mener at den trolig har dekket mormunnen tidligere i svangerskapet og virket nesten litt overrasket over at jeg ikke har hatt noen blødninger, spesielt siden jeg går på Albyl-E.
Skal tilbake på UL i uke 24 for å sjekke blodtilførsel til livmor+morkake pga tidligere alvorlig svangerskapsforgiftning, og så skal de kontrollere om morkaken trekker seg lengre unna åpningen. Dersom den ikke trekker seg unna innen uke 32, så ender jeg opp med et nytt KS.
Håper så den flytter seg, for jeg har så utrolig lyst til å oppleve en vanlig fødsel :smiley-angelic001

Ellers har jeg vært sykemeldt 80% de siste 2 ukene for at jeg skal kunne gå på topp av bemanningen på jobb og kunne styre arbeidsoppgavene mine mer selv ut i fra dagsformen. Er på jobb 5 dager i uka, fulle dager, men kan styre hva og hvor mye jeg klarer å gjøre hver enkelt dag, samtidig som jeg vet at de da har mulighet til å ta inn en ekstra ansatt til å gjøre det jeg ikke kan, slik at det ikke går ut over mine kolleger.
Har fram til jeg ble sykemeldt ikke hatt noe overskudd etter jobb, sovnet på sofaen rett etter middag så mannen har måtte ta hånd om alt med vesla, hunden og huset. Har også hatt dager med sinnsyk hodepine når arbeidsdagene har vært stressende og mer knirking i bekkenet.
Etter sykemeldingen har jeg nå overskudd både til å leke med vesla, lage mat og lufte hunden. Har til og med fått vasket klær og ryddet/vasket litt i huset.
Skiftet på senga her om dagen, som bare var en utrolig deilig følelse :hilarious: Både det å ha rent sengetøy og det ha ork til å skifte på den :p
Er sykemeldt videre til slutten av neste uke, da skal jeg til legen på ny kontroll og så gjør vi en ny vurdering i forhold til sykemeldingen da.
Dersom sjefen, som i morgen kommer tilbake etter 3ukers ferie, kan tilrettelegge slik at jeg kan gå på topp uten sykemelding, så trenger jeg ikke nye sykemelding. Men hvis ikke, kommer jeg nok til å be legen om en videreføring av sykemeldingen om mulig.

Ellers koser meg med å gå gravid, selv om jeg kjenner at det er tyngre nå enn da jeg gikk med vesla. Men er vel sånn det blir når man er noen år eldre og allerede har en liten en som krever sitt :joyful:
 
Så utrolig herlig oppdatering! Gratulerer med en liten gutt på vei ❤️ Høres ut som dere har funnet en god ordning på jobb. Krysser fingrene for at det kan fortsette sånn uten sykmelding :)
 
Back
Topp