Med hjerterom og husrom ❤

8+0 i dag.
Svangerskapsmessig er jeg i veldig god form. Ingen plager eller symptomer, foruten litt ligamentsmerter fra tid til annen.

Har for øyeblikket en uke ferie, men har siden lørdag gått med en saftig forkjølelse. Potte tett i nese og tårekanaler, vondt i hodet og fryser :depressed:. Drømmer om Otrivin nesespray og Rinexin slimløsende tabletter, siden saltvannsspray og litt paracet ikke hjelper.
Blir nok en tur til legen i morgen for sykemelding. Har ingen planer om å kaste bort årets siste feriedager på å ligge syk, og slik formen er nå har jeg sterke tvil om at jeg er i stand til å gå på jobb på onsdag.
Håper de har ledig akutt-time i morgen.


Ellers har jeg jo kunnet krysse av et punkt til på lista mi :happy:
❤️ IKM 12.11
❤️2-3 på digital (12.11)
❤️Test- og kontrollstreken like sterke (16.11)

❤️5+0 (19.11)
❤️3+ på digital (19.11)
❤️Se liv på TUL uke 6-7 (04.12, 7+2)

⭐Se liv på TUL uke 10 (17.12)
⭐12+0 risiko for SA/MA avtar (07.01)
⭐ 2. Trimester (16.01)
⭐ Kjenne liv
⭐ OUL


Kjedelig at du plages.. støtter fullt at du ordner en sykmelding så du får roet ned kroppen skikkelig❤️ ta vare på deg selv! Jeg har fått beskjed om å bare bruke nesespray ut svskapet nå med legen, men forstår godt om du ikke vil ta noen sjanse så tidlig.❤️
 
8+0 i dag.
Svangerskapsmessig er jeg i veldig god form. Ingen plager eller symptomer, foruten litt ligamentsmerter fra tid til annen.

Har for øyeblikket en uke ferie, men har siden lørdag gått med en saftig forkjølelse. Potte tett i nese og tårekanaler, vondt i hodet og fryser :depressed:. Drømmer om Otrivin nesespray og Rinexin slimløsende tabletter, siden saltvannsspray og litt paracet ikke hjelper.
Blir nok en tur til legen i morgen for sykemelding. Har ingen planer om å kaste bort årets siste feriedager på å ligge syk, og slik formen er nå har jeg sterke tvil om at jeg er i stand til å gå på jobb på onsdag.
Håper de har ledig akutt-time i morgen.


Ellers har jeg jo kunnet krysse av et punkt til på lista mi :happy:
❤️ IKM 12.11
❤️2-3 på digital (12.11)
❤️Test- og kontrollstreken like sterke (16.11)

❤️5+0 (19.11)
❤️3+ på digital (19.11)
❤️Se liv på TUL uke 6-7 (04.12, 7+2)

⭐Se liv på TUL uke 10 (17.12)
⭐12+0 risiko for SA/MA avtar (07.01)
⭐ 2. Trimester (16.01)
⭐ Kjenne liv
⭐ OUL
Du kan helt fint bruke Otrivin, men ikke lenger enn en uke sammenhengende :happy:
 
Kjedelig at du plages.. støtter fullt at du ordner en sykmelding så du får roet ned kroppen skikkelig❤️ ta vare på deg selv! Jeg har fått beskjed om å bare bruke nesespray ut svskapet nå med legen, men forstår godt om du ikke vil ta noen sjanse så tidlig.❤️

Jeg bruker Rhinox for barn, den fungerer supert! Bruker den ved behov

Du kan helt fint bruke Otrivin, men ikke lenger enn en uke sammenhengende :happy:

Takk for tilbakemeldingene :)
Legen sa jeg kunne bruke Otrivin en gang om kvelden, men klarte meg heldigvis uten. En ukes sykemelding, ro og ekstra mye søvn gjorde underverker for forkjølelsen:happy:
Fortsatt litt snufs, men ikke verre enn at jeg er tilbake på jobb og har fått tilbake mye av energien :)
 
Ny uke og 9+1 i dag.
Hatt ny TUL i dag som jeg grudde meg veldig mye til, men heldigvis ubegrunnet :joyful:

IMG_20181217_125106_01.jpg


Liten Schrödiger med padleårer til armer, målt til 9+1/9+2 med fine hjerteslag, så alt er slik det skal være :love017

Har ellers fått beskjed fra gyn om at jeg skal starte opp med Albyl-E i uke 12 pga preeklampsi i siste velykkede svangerskap. Jeg skal også ha UL i uke 24 for å sjekke blodtilførselen til livmor og morkake, og så blir det noen UL for vekstestimering utover i svangerskapet. Utrolig godt å vite hva slags plan som foreligger de neste 6-7 mnd og at jeg trolig ikke trenger bekymre meg for en ny opplevelse med preeklampsi.
Håper jeg da får mulighet til å gå til ca termin og oppleve en vanlig fødsel, det er drømmen :love7

Formen er fortsatt veldig bra, føler meg ikke gravid :p Kanskje litt mer trøtt og sliten enn vanlig.
Hadde lite symptomer med vesla, men nok til at jeg følte meg gravid. Det gjør at jeg lurer på om det kanskje skjuler seg en liten guttebasse der inne nå:dummy:
Men opplevde i dag for første gang å kaste opp i et svangerskap :yuck: Er ikke spesielt luktsensitiv, men merker at jeg brekker meg enda lettere av lukter som jeg til vanlig brekker meg av. Kom over en slik lukt på jobben i dag, klarte da ikke å holde igjen, så endte med å spy i vasken inne hos en bruker :wtf::hilarious:
Bruker så og hørte det heldigvis ikke :rolleyes:
Håper jeg slipper flere sånne :p

Ellers er jeg nå ferdig med julebaksten og fløtekaramellene. Eneste som gjenstår før vi reiser på juleferie på fredag er husvask, klesvask, pakke inn de siste gavene og å pynte treet. Bør egentlig prøve å gjøre litt i dag, men motivasjonen og energinivået spiller ikke på lag. Kanskje jeg finner noe av den etter en liten lur :angelic:
 
Ny uke og 9+1 i dag.
Hatt ny TUL i dag som jeg grudde meg veldig mye til, men heldigvis ubegrunnet :joyful:

Vis vedlegget 283506

Liten Schrödiger med padleårer til armer, målt til 9+1/9+2 med fine hjerteslag, så alt er slik det skal være :love017

Har ellers fått beskjed fra gyn om at jeg skal starte opp med Albyl-E i uke 12 pga preeklampsi i siste velykkede svangerskap. Jeg skal også ha UL i uke 24 for å sjekke blodtilførselen til livmor og morkake, og så blir det noen UL for vekstestimering utover i svangerskapet. Utrolig godt å vite hva slags plan som foreligger de neste 6-7 mnd og at jeg trolig ikke trenger bekymre meg for en ny opplevelse med preeklampsi.
Håper jeg da får mulighet til å gå til ca termin og oppleve en vanlig fødsel, det er drømmen :love7

Formen er fortsatt veldig bra, føler meg ikke gravid :p Kanskje litt mer trøtt og sliten enn vanlig.
Hadde lite symptomer med vesla, men nok til at jeg følte meg gravid. Det gjør at jeg lurer på om det kanskje skjuler seg en liten guttebasse der inne nå:dummy:
Men opplevde i dag for første gang å kaste opp i et svangerskap :yuck: Er ikke spesielt luktsensitiv, men merker at jeg brekker meg enda lettere av lukter som jeg til vanlig brekker meg av. Kom over en slik lukt på jobben i dag, klarte da ikke å holde igjen, så endte med å spy i vasken inne hos en bruker :wtf::hilarious:
Bruker så og hørte det heldigvis ikke :rolleyes:
Håper jeg slipper flere sånne :p

Ellers er jeg nå ferdig med julebaksten og fløtekaramellene. Eneste som gjenstår før vi reiser på juleferie på fredag er husvask, klesvask, pakke inn de siste gavene og å pynte treet. Bør egentlig prøve å gjøre litt i dag, men motivasjonen og energinivået spiller ikke på lag. Kanskje jeg finner noe av den etter en liten lur :angelic:


Så nydelig ul-bilde! Godt de har satt opp en plan på deg så du føler deg tryggere:Heartred Kos deg masse i julen:Heartred
 
Så nydelig ul-bilde! Godt de har satt opp en plan på deg så du føler deg tryggere:Heartred Kos deg masse i julen:Heartred

Takk, fineste bildet jeg har fått i år :love017
Var veldig godt å få en så tydelig plan, og sier jo ikke nei til noen ekstra muligheter til å få se lille Schrödiger utover i svangerskapet :happy:
Takk, det skal jeg. Du også ❤️
 
Nydelig UL-bilde, og godt å høre at det er lagt en god plan for tiden videre :) Deilig å være i god form da! Her har kvalmen begynt å melde seg og jeg veksler mellom å være glad for et betryggende symptom, og å være irritert over at det tross alt er ganske ubehagelig :hilarious: Kos deg masse med familien og lille spire i julen:Heartred
 
wow se på den fine schrødiger da! :HeartbigredMåtte le litt når du skrev du kastet opp hos en bruker :p En veninne av meg jobbet på sykehjem, och kastet opp i oppvaskmaskinen når hun var gravid, den var ikke kjørt på noen dager så det er ju fullt førståeligt :laughing025
 
wow se på den fine schrødiger da! :HeartbigredMåtte le litt når du skrev du kastet opp hos en bruker :p En veninne av meg jobbet på sykehjem, och kastet opp i oppvaskmaskinen når hun var gravid, den var ikke kjørt på noen dager så det er ju fullt førståeligt :laughing025

Haha, også i oppvaskmaskinen :laughing021
Jeg var bare så utrolig glad for at jeg klarte å holde igjen til bruker hadde gått ut av badet og inn på stua. Av og til er det en fordel at brukerne er nesten blinde og omtrent ikke kan høre en kanon som fyres av utenfor rommet deres :hilarious:
 
Nydelig UL-bilde, og godt å høre at det er lagt en god plan for tiden videre :) Deilig å være i god form da! Her har kvalmen begynt å melde seg og jeg veksler mellom å være glad for et betryggende symptom, og å være irritert over at det tross alt er ganske ubehagelig :hilarious: Kos deg masse med familien og lille spire i julen:Heartred

Ja, er takknemlig for den gode formen. Kommer godt med når man har en 2,5åring løpende rundt :smiley-ashamed004
Uff, håper du ikke blir alt for ille plaget med kvalmen ❤️ Selv om jeg har ønsket med kvalme noen ganger, bare for å føle meg gravid og at ting går bra, så er jeg veldig takknemlig for å slippe. Føler virkelig med dere som plages ❤️
Nå skal vi kose oss Max når vi reiser til familien på fredag og kose oss med 4-5 dagers juleferie før det er tilbake på jobb.
Håper du får en flott jul med familie du også, og at formen ikke legger noen demper på julefeiringen ❤️
 
Haha, også i oppvaskmaskinen :laughing021
Jeg var bare så utrolig glad for at jeg klarte å holde igjen til bruker hadde gått ut av badet og inn på stua. Av og til er det en fordel at brukerne er nesten blinde og omtrent ikke kan høre en kanon som fyres av utenfor rommet deres :hilarious:

Ja måtte ju bara fråga henne om hon la in en tablett och bara startet maskinen :laughing021:laughing001
 
Da var jula i stor grad over for vår del og hverdagen er i gang igjen. Vi har hatt noen hyggelige dager på besøk hos familien vår og nyheten om ett nytt familiemedlem er delt med våre nærmeste :)

10+4 i dag og tiden fram mot de magiske 12 begynner nå å endelig gå litt fortere. Er vel faktisk slik at jeg bør bestille time hos jordmor snart, vet ikke hvor lang ventetid hun har og jeg skal til henne i uke 16, så da er det vel heller greit å være litt tidlig ute.

Ellers er formen fortsatt bra. Ikke fult så trøtt og sliten som jeg har vært, men det kan jo også ha noe å gjøre med at vi har hatt noen fridager :p

Ellers bør vi vel få somlet oss til å bestille ny TUL dersom vi skal rekke å få en sjekk i uke 12, slik som vi ønsker.

Og så håper jeg at alle dere flotte damer har hatt en riktig god jul :love017:santa
 
12+0 :dance011:hello2:happy093:cool05:dance011

Da har jeg bikket de "magiske 12" og om 1 liten uke går jeg inn i 2. trimester :love7

Formen disse 12 første ukene har i grunn vært ganske bra, eneste symptomene jeg egentlig har hatt er trøtthet, fjortishud fra helvete og at jeg brekker meg lettere av ting jeg brekker meg av i utgangspunktet. Sistnevnte syns jeg utrolig nok har blitt litt verre de siste par ukene. Kan ikke plukke opp etter bikkja uten at magen vrenger seg :yuck: Men satser på at det roer seg snart.

Ellers har jeg den siste uken begynt å merke bekkenet så smått. Etter en dag på jobb kjenner jeg meg sliten/støl i bekkenet, som om jeg har lett gangsperre etter trening, og tidvis smerte fra ileosacral-leddet, primært på høyre side, som stråler ned over rumpeballen. Husker ikke helt hvordan bekkenplagene mine startet forrige svangerskap, annet at det var rundt uke 18, husker litt stråling på framsiden av lårene når jeg gikk lange turer og så, bang, bekkenlåsning i ca uke 19, som gikk rett over i bekkenløsning et par uker etterpå.
Så blir spennende å se hvordan det blir framover siden jeg går veldig mye, både til å fra jobb, på jobb, trapper mellom 5. etasjer og daglige turer med hunden.
Får bare ta en dag om gangen og be om tilrettelegging når behovet melder seg.

Ellers har vi bestilt time til en ekstra TUL som jeg skal på på tirsdag, da er jeg 12+2. Denne gangen er det primært pga mannens ønske om å få sjekket organer og nakkefold, men blir privat denne gangen. Så håper på gode nyheter da også.

Har såpass trua denne gangen har jeg faktisk har våget meg til å kjøpe mammatøy på salg i går, men kan ikke nekte for at "styggen på ryggen" fra tid til annen hvisker stygge ting i øret mitt som gjør at jeg får øyeblikk med tvil. Må bare få ristet han av meg, forhåpentligvis får jeg sparket han av for godt når tirsdagen er over :joyful:

Ellers kan jeg jo krysse av litt på lista mi, pluss legge til et ekstra punkt :p

❤️ IKM 12.11
❤️2-3 på digital (12.11)
❤️Test- og kontrollstreken like sterke (16.11)

❤️5+0 (19.11)
❤️3+ på digital (19.11)
❤️Se liv på TUL uke 6-7 (04.12, 7+2)

❤️Se liv på TUL uke 10 (17.12)
❤️12+0 risiko for SA/MA avtar (06.01)
⭐ Se liv på TUL 12+2 (08.01)
⭐ 2. Trimester (13.01)
⭐ Kjenne liv
⭐ OUL 25.02
 
Last edited:
For en koselig oppdatering! Det er lov å sparke bort styggen på ryggen nå, du har kommet langt :D Men skjønner at dere vil komme gjennom den nesten ULen :) Krysser fingrene for at alt ser bra ut der, og at bekkenet oppfører seg fremover ❤️
 
12+0 :dance011:hello2:happy093:cool05:dance011

Da har jeg bikket de "magiske 12" og om 1 liten uke går jeg inn i 2. trimester :love7

Formen disse 12 første ukene har i grunn vært ganske bra, eneste symptomene jeg egentlig har hatt er trøtthet, fjortishud fra helvete og at jeg brekker meg lettere av ting jeg brekker meg av i utgangspunktet. Sistnevnte syns jeg utrolig nok har blitt litt verre de siste par ukene. Kan ikke plukke opp etter bikkja uten at magen vrenger seg :yuck: Men satser på at det roer seg snart.

Ellers har jeg den siste uken begynt å merke bekkenet så smått. Etter en dag på jobb kjenner jeg meg sliten/stødig i bekkenet, som om jeg har lett gangsperre etter trening, og tidvis smerte fra ileosacral-leddet, primært på høyre side, som stråler ned over rumpeballen. Husker ikke helt hvordan bekkenplagene mine startet forrige svangerskap, annet at det var rundt uke 18, husker litt stråling på framsiden av lårene når jeg gikk lange turer og så, bang, bekkenlåsning i ca uke 19, som gikk rett over i bekkenløsning et par uker etterpå.
Så blir spennende å se hvordan det blir framover siden jeg går veldig mye, både til å fra jobb, på jobb, trapper mellom 5. etasjer og daglige turer med hunden.
Får bare ta en dag om gangen og be om tilrettelegging når behovet melder seg.

Ellers har vi bestilt time til en ekstra TUL som jeg skal på på tirsdag, da er jeg 12+2. Denne gangen er det primært pga mannens ønske om å få sjekket organer og nakkefold, men blir privat denne gangen. Så håper på gode nyheter da også.

Har såpass trua denne gangen har jeg faktisk har våget meg til å kjøpe mammatøy på salg i går, men kan ikke nekte for at "styggen på ryggen" fra tid til annen hvisker stygge ting i øret mitt som gjør at jeg får øyeblikk med tvil. Må bare få ristet han av meg, forhåpentligvis får jeg sparket han av for godt når tirsdagen er over :joyful:

Ellers kan jeg jo krysse av litt på lista mi, pluss legge til et ekstra punkt :p

❤️ IKM 12.11
❤️2-3 på digital (12.11)
❤️Test- og kontrollstreken like sterke (16.11)

❤️5+0 (19.11)
❤️3+ på digital (19.11)
❤️Se liv på TUL uke 6-7 (04.12, 7+2)

❤️Se liv på TUL uke 10 (17.12)
❤️12+0 risiko for SA/MA avtar (06.01)
⭐ Se liv på TUL 12+2 (08.01)
⭐ 2. Trimester (13.01)
⭐ Kjenne liv
⭐ OUL 25.02
Så gøy lesing :happy: Godt å se at det er god fremgang, tenk at du allerede er 12 uker!! :D Tiden går fort! :)
 
Back
Topp