Med en gang babyen er født.....

snuppa80

Forumet er livet
Et litt merkelig spørsmål datt ned her en dag.... Le om dere vil[:D]

Litt om rekkefølgen ting skjer i med en gagn babyen har kommet ut....

Når babyen er født, vanlig fødsel da, hvor lang tid tar det før jeg får han opp til meg? Med en gang?

Og blir han tørka av først liksom eller er han blodig og slimete? Tenker litt på sambo, han syns ikke nyfødt er noe fine, og fulle av blod og gørr så skjønner jeg hva han mener[;)]

Og når klippes navlestrengen?

Et siste, hva skjer etterpå? Når jeg har hilst på babyen og sånn, hva skjer da??

Får sikkert svar på dette av jordmor, men klarer ikke vente til den timen[:D]

jeg har ikke så lyst til å få babyen lagt rett opp til meg med blod og gørr...
vil vente til de har tørka h*n litt...
det kan man vel velge selv

Hos oss klippet far navlesnoren så tok de å tørka na kjapt og så hadde jeg henne oppå meg.
Morkaka presa jeg ut mens hu låg på meg [:D]

Jepp det kan du velge selv, har en venninne som sa i fra om det på forhånd og hun fikk babyen opp til seg etter de hadde tørka han litt[:)]

ORIGINAL: Lisbeth83

jeg har ikke så lyst til å få babyen lagt rett opp til meg med blod og gørr...
vil vente til de har tørka h*n litt...
det kan man vel velge selv

[:D][:D] Så søt du er.
Tror forløpet er slik, husker ikke helt. Først presser du han ut, så er de navlestreng klipping, tørke litt og tulle inn i teppe/handklede. kort skjekk (pust, farge gråt og bevegelse). Så får du h#n opp til deg og barnet blir lagt til bryst. Alt dette tar ca 1-2 min, tror jeg.[:D] Så presses ut morkaka. Ny skjekk hos lege. (pust, farge gråt og bevegelse)

Noe slikt[;)]

Da jeg var på svangerskapskurs i går, snakket jordmor om akkurat det der..
Hun var veldig opptatt av å få babyen or seg selv i ett minutt etter at den var kommet ut så hun fikk sett at alt så bra ut, og sånn at hun fikk tørket av den.. Var visst veldig viktig at de ble tullet inn med en gang, så de ikke ble kalde.
Men hun sa at noen steder la de barnet oppå mor med en gang..Med blod og alt liksom. Så det er nok litt forskjellig..

Jeg vil nemlig ha en tørr baby opp til meg jeg, da tør sikkert sambo å nærme seg og kose litt også[;)] Bedre å vente litt enn at han skal bli tatt vekk etter et halvt minutt for sjekking. Får prøve å skrive det i det brevet jeg hadde tenkt å skrive... Hvis jeg kommer så langt da[:)]

Åh, gleder meg såååååå masse[:D] [:D] [:D]

ORIGINAL: snuppa80

Jeg vil nemlig ha en tørr baby opp til meg jeg, da tør sikkert sambo å nærme seg og kose litt også[;)] Bedre å vente litt enn at han skal bli tatt vekk etter et halvt minutt for sjekking. Får prøve å skrive det i det brevet jeg hadde tenkt å skrive... Hvis jeg kommer så langt da[:)]

Åh, gleder meg såååååå masse[:D] [:D] [:D]

Ja det kan du skrive vet du, sånn at de er klar over det. Sikkert greit å minne de på det også etterhvert!! [:)]

ORIGINAL: kjersti:)

ååå.. gleder meg sånn!!!! Men jeg også vil at de tørker henne litt! Har sett stolte bilder fra foreldre med blodige barn med alt mulig "gugg" på, syne sikke det var noe særlig jeg! Mene r vel litt anderledes når det er ens egen![:)]

Men hva er det hvite som mange nyfødte har i ansiktet når de er født?? Og på kroppen også kanskje?

Samme hvor mye gørr det er på den så er den sikkert verdens vakreste[:D] Stakkar, kan jo ikke noe for det selv[;)]

Jeg har fått de fleste på magen med en gang,og jeg tenker ikke over at de er litt guggete før nå egentlig....

Kim klippet navlestrengen, så la dem hu rett oppå meg..
Etter ei lita stund tok dem å vaska hu, veide og målte.....mens jeg ble sydd[&:]

Så da tok Kim henne etterpå, og når jeg var ferdig sydd, fikk hun pupp for aller første gang[:)][:)]

hmmm...jeg skal oxo skrive at jeg vil at min skal bli litt tørket først[:D] det burde ikke ha så mye å si men for meg så har det faktisk det...

De hvite kan være fett ialle fall visst de er for tidlig født.Min gutt var helt hvit når han kom ut tre uker for tidlig.Eg fekk han rett opp på meg og så tørket de han og satte på en hue og sokker,mens han låg oppå meg.Mannen min klippet navlestrengen mens gutten min låg oppå meg.
Når en er ferdig tenker en ikke på om barnet er grisete.Det er bare helt fantastisk og få dei oppå seg med en gang.

det var ikke mye blod og sånn på mitt lille gull.de tørket av henne og la henne på brystet mitt så klippet faren navle strengen..

Hos oss så fikk måtte de først suge ut slim av halsen hans så la de han opp til meg og kjæresten klippet navlestrengen hans mens han lå hos meg. De tørket ikke noe av han før etterpå, men det tror jeg faktisk ikke kjæresten dein vil tenke over i det hele tatt. Det er tross alt et nyfødt barn som han har vært med å skape så litt blod får han vel bare tåle [:)]

Mens jeg gikk gravid med første her synes jeg det virka ekkelt og sånn det med å få ungen på magen,synes liksom en kunne vente med det til ungen var bada...[8|]
Men ble nå ikke sånn,på en måte en morsfølelse det å få ungen så og si rett på magen!
Tulla kom ut,og vi fikk høre det ble en jente- så fikk jeg spørsmål om jeg ville ha ho på magen,og det ønska jeg jo plutselig. Ho ble nå tørka litt, og opp på magen med et håndkle rundt seg- var en herlig følesle!!![:D]
Så ble ho tatt vekk litt etterpå,for å få klippa navlesnora- og for å bli veid og måla. (Og imellom der fikk jeg pressa ut morkaka,som vi på forhånd overhode ikke ønska å se- men joda titta på den og...)
Etterpå var det tilbake til mamma og pappa for masse beundring og kos!!![:)]
Og slik har det vel mer eller mindre vært nå de to andre gangene og,mye spesielle følelser du har rundt en fødsel...Og mannen og,de er brått annerledes enn de har pleid- eller planlagt at de skal være under fødselen![;)]
Masse lykke til med den foranstående fødselen- det er en opplevelse for livet...

Back
Topp