McDonald’s i Tyrkia

gledestilnovember

Blir kjent med forumet
Hei! Igår var vi å spiste på McDonald’s, sjekket om kjøttet var godt stekt og ingen isbiter i drikken min. men det jeg lurer på er om osten, altså cheddarosten på McDonald’s er trygg her nede? Rekner med det er samme ost som hjemme i Norge, men alikvel så er vi jo på ferie og kanskje ikke helt den samme;) har dere spist McDonald’s med ost som gravid i utlandet eller er jeg bare hysterisk ?

Hei! Igår var vi å spiste på McDonald’s, sjekket om kjøttet var godt stekt og ingen isbiter i drikken min. men det jeg lurer på er om osten, altså cheddarosten på McDonald’s er trygg her nede? Rekner med det er samme ost som hjemme i Norge, men alikvel så er vi jo på ferie og kanskje ikke helt den samme;) har dere spist McDonald’s med ost som gravid i utlandet eller er jeg bare hysterisk ?

Er vel varmebehandlet? :)

Osten er vel varmebehandlet, så da skal det nok gå helt fint! :)

Vil ikke si osten blir varmebehandlet, de legger bare osten på når burgeren er ferdig stekt, så blir den smeltet :)
Hm, det kan være. Er ikke sikker på hvordan de gjør det på maccer'n. Har bare sett at på bensinstasjoner osv, så legger de osten på imens den stekes. Men ikke sikkert de gjør det der :)

Men cheddarost er jo ikke myk/halvmyk ost så den må vel ikke varmebehandles? Tror uansett at akkurat mcd sin cheddar er sånn hyperpasteurisert. Ville vært mer skeptisk til dressinger og sånt i varmen... men det merker man jo raskt (salmonella).

Tror faktisk mcdonaldsmat er så pasteurisert at det er mindre farøig enn vanlig gulost [emoji23]

Back
Topp