MBT-sko

Rakosy

Elsker forumet
MBT står forresten for Masai Barefoot Teknologi, blir også kalt Masai-sko.

Dette er da sko med "runde" såler, som er for å etterligne gangen til Masaien.
Ved å bruke slike sko, bruker man mange muskler man vanligvis ikke bruker når man går..

Jeg har blitt flinkere til å bruke mine MBT sko nå som jeg kjenenr graviditeten på ryggen.. har nesten ikke brukt de før [8D]
og det som er så herlig er at man kjenner at dem funker[:D]

Så nå skal jeg bruke MBT skoene mine HVER dag[:D]

Flere som bruker MBT-sko?

Bruker det i jobbsandalene. Veldig fornøyd med de[:)].

ORIGINAL: Kidada

Har blitt anbefalt det.. men ikke kommet meg noe videre med det..

Blir man ikke mye høyere med sånne sko? Får litt sånn platå sko følelse når man ser på de.. [&:]

5 cm kanskje?
det er jo absolutt ikke pent fottøy, men de har god demping da..
jeg merker ikke noe av at jeg blir høyere av det egentlig.. og jeg er bare 1.58 til vanlig, så jeg merker fort et par cm...
men siden du har skade i rygg/fot (?) så bør du nok forhøre deg med fysioterapaut, ortoped, eller de spesial opplærte forhandlerene..

de er dyre da.. nesten 2000pr par..

men må iallefal ikke finne på å kjøpe sånne som bare er runde en vei (sånne som man får/fikk på eurosko), de blir virkelig slått ned på av de som kan det (ortopeder o.l)

Nei holde meg te Nike skonå mine me 4 deppere elske de skonå[:D]

ORIGINAL: Rakosy

Har blitt anbefalt det.. men ikke kommet meg noe videre med det..

Blir man ikke mye høyere med sånne sko? Får litt sånn platå sko følelse når man ser på de.. [&:]

5 cm kanskje?
det er jo absolutt ikke pent fottøy, men de har god demping da..
jeg merker ikke noe av at jeg blir høyere av det egentlig.. og jeg er bare 1.58 til vanlig, så jeg merker fort et par cm...
men siden du har skade i rygg/fot (?) så bør du nok forhøre deg med fysioterapaut, ortoped, eller de spesial opplærte forhandlerene..

de er dyre da.. nesten 2000pr par..

men må iallefal ikke finne på å kjøpe sånne som bare er runde en vei (sånne som man får/fikk på eurosko), de blir virkelig slått ned på av de som kan det (ortopeder o.l)

Ja jeg og er litt skeptisk.. For de mener det kan være bra for ryggen min, mens de som opererte ankelen er usikker på om det vil være bra.. Hadde bare leger snakka sammen så hadde det hjulpet litt [:'(][8D]

Men får man noe sånt dekket? Tenker på nav eller noe, om man får sånn rekvisisjon til å kjøpe de..

Og har ikke lyst å bli høyere.. er nesten 1.80, så føler meg som eiffel tårnet uten platå sko... [&:][8D]

tvilsomt.. må nok søkes spesielt om å få det dekket...
et sånt skjema kan du få fylt ut sammen med legen din...

jeg er vandt med at de fleste er 20-30 cm høyere enn meg jeg...
er det noe rart jeg blir stiv i nakken[8D][:D]

MBT sko er fantastiske, fikk mine i fjord. Har fått så utrolig mye mindre rygg og nakke smarter (har en nakke skade).
Har vært hos en fyr som het Håvard Engel (hvis jeg husker rett), han har vært med å utvikle disse skoene og han viste meg hvordan man skulle gå med de. Det er faktisk en helt egen teknikk å gå på skoene for å få mindre av de plagene jeg sliter med. Har gjort underverker for meg. Anbefaler de på det sterkeste, veldig bra for styrking av bein, rumpe og lår musklatur og er også bra for rygg og nakke plager da det hjelper deg med å "rette" musklaturen fra beina og opp.

ORIGINAL: Ephexita

Skulle ønske jeg kunne bruke de :)
Er 180 cm høy, og har veeeldig lite lyst på hele 5 cm ekstra.
Føler meg høy nok som jeg er.
Men jeg har verdens beste joggesko og sandaler da :)
Håper det kompenserer litt

er forresten bare 3cm på det høyeste..
øyemålet til damer er jo ikke helt bra vettu[8D]

kan anbefale airobik (herregud, hvordan skrives det da?) sko.. særlig de fra rÿka, de har gjerne mer demping, og støtte enn det vanlige joggesko har[:D]

men det viktigste er jo at du selv trives med det du har på beina[:D]

tvilsomt.. må nok søkes spesielt om å få det dekket...
et sånt skjema kan du få fylt ut sammen med legen din...

jeg er vandt med at de fleste er 20-30 cm høyere enn meg jeg...
er det noe rart jeg blir stiv i nakken[8D][:D]

Haha jeg kommer til å få pukkelrygg før jeg er 30, må jo alltid bøye ned hodet for å komme på høyde med venner [8D]

Og på alle bilder så har jeg en tendens til å
A. Få hodet kappa
B. Stå med bøyd nakke og se ut som ringeren i notre dame![8D]

Skal vi dele litt på mine cm?? [8D][8D]

åh.. det hadde vært deilig[:D] kanskje buksene mine ikke hadde vært så mye for lange da[:D] nå vil f.eks en bukse fra vera moda måtte være i 32/40..[>:]
[8D][:D]

Har lært meg å bli kresen på gode sko etter mange år meg ryggproblemer, så det ordner seg nok :)
Vurderer å kanskje prøve de skoa alikkavel... 3 cm burde jeg overleve.. sambo er jo 198 så overgår jo ikke akkurat han  hehe.
Hvor er det man lærer å gå riktig på de?

hos forhandler skal du kunne få med deg en dvd med instruksjoner...
jeg har den i hylla, glemt å se den.. men fikk god inføring når jeg kjøpte dem =)

Kan få noen cm av meg og rakosy.
Jeg får aldri bukser som er lange nok, så du er hjertelig velkommen til å kappe og stjele litt [:D][;)]

skal ta med meg beøvelse jeg, så det ikke blir så vondt[8D]

Kan få noen cm av meg og rakosy.
Jeg får aldri bukser som er lange nok, så du er hjertelig velkommen til å kappe og stjele litt [:D][;)]

skal ta med meg beøvelse jeg, så det ikke blir så vondt[8D]

Godt du tenkte på det :) Så langt kom ikke jeg i det hele tatt

*glede seg til det blir mulighet til å få mammabukser som er lange nok i beina*

da står det vel bare på hvilke cm jeg skal ta.. og hvordan jeg skal få de inn på riktig plass hos meg.. [8D]

en stor ulempe med å være liten, er å ALDRI nå opp..
men jeg slipper å bøye meg for det som henger lavt..
men samme hvor kort eller lang man er.. er det alltid langt ned til føttene når man skal knyte igjen skoene sine...

Back
Topp