*Maya*'s dagbok

*Maya*

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Novemberfnuggene 2023
Dagen i dag startet med en tur på apoteket for å kjøpe digital test. Tok en strimmeltest i går ettermiddag som var svakt positiv. Maya-mannen var på kveldsvakt og kom ikke hjem før sent, så det ble på morgenen i dag at han fikk vite om lille Smula vår i magen:love7

Vi har venta på dette siden starten på Juni så jeg begynte å bli bittelitt utålmodig fordi jeg føler at tida flyr i fra meg pga alder.

Datoen han fikk vite at han skal bli pappa er litt spesiell for mamman hans døde på denne datoen for noen år siden av ALS :sad010
Derfor sa jeg i dag tidlig at det er noen symptomer på graviditet, men hvis han syns det var en litt dårlig timing å finne ut av det på i dag så kunne vi vente med å ta den digitale testen. Han syns vi skulle finne ut av dette og han ble glad for resultatet som lyste mot han: Gravid 1-2 :binkybaby

Han er tålmodigheten selv og er så rolig og behersket i alle situasjoner selv om jeg blir stressa og bekymra. Så det er mye god støtte i han :love017

Har i dag bestilt time for en samtale med jordmor (7.desember) og tidlig ultralyd (9.desember). Så håper Smula holder seg fast og at de to timene kan bidra til at jeg klarer å slappe litt mer av gjennom jula. Må vente helt til 9.januar for å komme til uke 12+0 :rolleyes:

:wav

Uke 4+0 - 4+6

Fikk en liten spot søndag 14/11 men det stoppa opp og det kom ingen mens som forventa dagen etter. Tok en test mandag15/11 som var positiv.
Tirsdag tok jeg digital test og fortalte mannen om graviditeten.
Ordnet time til samtale med jordmor og TUL (7 og 9 desember)
Har litt murringer nederst i magen som kommer og går. Pumpene er fortsatt ømme.

Back
Topp