may b

Nala

Elsker forumet
Hei du!

Ser du fikk lillegutt akkurat den dagen jeg dro hjem fra barsel på Tønsberg... Gratulerer! [:D]

Jeg bare lurte på hvordan fødselen gikk? I og med at du var spent på det siden jentene i din familie ofte fikk keisersnitt... Har tenkt på deg, skjønner du! [;)] [:)]

Takk for det!!! [:D]

He he, ja jeg så etter deg skjønner du...... for jeg regnet ut at det var dagen du kom til å bli sendt hjem. Jeg var innom der på onsdag og torsdag også, trodde det var igang.....men ble bare sendt hjem. Så etter deg da også, men du var ikke å se. Tenkte å spørre etter deg, men det gikk i ett.....også ble jeg så skuffa når jeg ble sendt hjem igjen. Så da var ikke humøret akkurat på topp, da ville jeg bare ut derfra...[:@][&o]

Kom inn på føden kl.05.30 på fredags morgen, med rier som var svake men med 5 min mellomrom. Det begynte kl. 24 på natta. De sa det var igang, og at jeg skulle bli lagt inn. Hele formiddagen var det bare 3 cm åpning, riene var ikke sterke nok til at det skjedde noe mer. Så sånn i 2-tida på dagen så satte JM meg på drypp og jeg fikk epidural, så jeg fikk spare litt på kreftene. De neste 2 timene sto det standby på 5-6 cm. Da økte de dosen med drypp, og da ble riene ganske så intense. Klarte ikke ligge stille så lenge av gangen, måtte snu meg ofte og det hjalp veldig..... For plutselig kl. 17 var det full åpning...... JM og barnepleieren gjorde ting klart i en fei. Jeg brukte 25 min på å presse, og kl.17.45 var Mathias ute. [:D]

Var ingen problem med bekkenet mitt heldigvis..... Var veldig fornøyd med fødselen og alt, gubben også, for jeg hverken skrek, kjeftet eller noe. [:)] JM sa at jeg hadde fått maks utbytte av epiduralen. Men morkaken satt fast,så jeg måtte i narkose og operere den ut. Det var litt kjipt for jeg fikk ikke se bebisen min igjen før kl. 23 om kvelden, for jeg lå på overvåkningen i noen timer. [:'(] Mistet 1,5 liter blod, så jeg måtte bli en dag ekstra på sykehuset på grunn av blodprosenten.

Og hvordan er det med deg? Du hadde jo litt av en dag før du fikk gutten din! Har tenkt på deg også ser du...... Gleder meg til neste treff jeg nå med de små og at det kanskje kommer flere denne gangen..... [:)][8|]

Så bra at du fikk en fin fødselsopplevelse, og fikk føde på vanlig måte! [:D] Men det var kjedelig med morkaka, da... [&o]

Det går veldig fint med oss. Jeg er egentlig veldig fornøyd med fødselen min, med unntak av at det endte med keisersnitt... Føler at jeg ble snytt for finalen, liksom, etter å ha jobbet så lenge... [:-] Jeg har ikke hatt noen særlige plager av keisersnittet i etterkant heller, så jeg har vært veldig heldig! [:)]

Skal legge inn en fødselshistorie senere, jeg, den blir nok litt lang... [:)][;)]

Back
Topp