Maxicosi cabriofix easyfix

Hulda

Forelsket i forumet
Det er kampanje på denne bilstolen på barnas hus, og vurderer å kjøpe den! Noen med erfaringer? Vurderte først å kjøpe brukt, men det anbefales vel ikke...?
 
Vi hadde den til tuppa, og det er en fantastisk bilstol! Vi kommer til å kjøpe den denne gangen også :)
 
Vi har den :) veldig god stol! Å den er vel en av de letteste så de er veldig gode å ta me seg inn på butikk osv :)
 
Har hatt den til de to andre og har vært veldig fornøyd med det setet :)
 
Vurderer denne også :) vi har kjøpt Emmaljunga vogn og da passer bilsetet i vogna. Perfekt om man bare skal inn og handle og barnet sover feks :)
 
Hadde den til mini, kommer IKKE til å bruke den igjen. Jeg har enda til gode å møte på noen der barnet har sittet godt i den stolen. Mini hylte hver gang vi var ute og kjørte bil, samme med niesen min. Kiro og fysio anbefaler heller ikke den stolen, da barnet ikke sitter bra i den.
Vi kommer til å gå for besafe modular izi go denne gangen, mye bedre stol som er polstret i "overalt". Barnet sitter bedre i stolen også. Den veier ca det samme som maxi cosi :)
 
Vi har vert kjempe forbøyd med dette sete, har faktisk brukt det helt til junior var 2. Kommer til å bruke det til baby nr.2 og. Veldig greit med easyfix basen om man har 2 biler og en er uten isofix f.eks. Bilsete går jo for å være det sikreste på markedet og har ikke funnet noe om at helsepersonell ikke anbefaler dette!?
 
Jeg har heller ikke hørt om helsepersonell som ikke liker det..er jo nyfødtinlegg i stolen og begge gutta her satt bra i det :)
 
Hvilken bilstol tar minst plass når man skal ha tre barn i baksetet? Eldste bruker ikke bilstol. Vi har BMW stasjonsvogn.
 
Vi hadde denne til frøkna og skal ha den til lillebror. Synes det er en kjempe god stol!
 
Cabrio fix har jo vært en veldig populær stol lenge, men det er en ganske gammel stol. Det er nok en grunn for at den ofte er på kampanje til en billig penge :) Jeg vil anbefale dere å gå innom å kjenne på forskjellen på cabrio fix og den nyeste, pebble plus. Kan kjenne at pebble plus vil være mye mer komfortabel for babyen, nytt materiale i den og, ikke bare isopor lengre, men myk plast og memory foam ;):D Man kan også bruke samme base til baby stolen og stol nummer 2 fra maxi cosi om man går for pebble plus ;)
 
Hadde den til mini, kommer IKKE til å bruke den igjen. Jeg har enda til gode å møte på noen der barnet har sittet godt i den stolen. Mini hylte hver gang vi var ute og kjørte bil, samme med niesen min. Kiro og fysio anbefaler heller ikke den stolen, da barnet ikke sitter bra i den.
Vi kommer til å gå for besafe modular izi go denne gangen, mye bedre stol som er polstret i "overalt". Barnet sitter bedre i stolen også. Den veier ca det samme som maxi cosi :)

Kan denne festes på kjente vogner med adapter?
 
Hadde den til mini, kommer IKKE til å bruke den igjen. Jeg har enda til gode å møte på noen der barnet har sittet godt i den stolen. Mini hylte hver gang vi var ute og kjørte bil, samme med niesen min. Kiro og fysio anbefaler heller ikke den stolen, da barnet ikke sitter bra i den.
Vi kommer til å gå for besafe modular izi go denne gangen, mye bedre stol som er polstret i "overalt". Barnet sitter bedre i stolen også. Den veier ca det samme som maxi cosi :)


Det har jeg aldri hørt om. Begge mine og alle mine venners barn har hatt stolen og alle har sittet godt. Det er jo med nyfødtinnlegg
 
Cabrio fix har jo vært en veldig populær stol lenge, men det er en ganske gammel stol. Det er nok en grunn for at den ofte er på kampanje til en billig penge :) Jeg vil anbefale dere å gå innom å kjenne på forskjellen på cabrio fix og den nyeste, pebble plus. Kan kjenne at pebble plus vil være mye mer komfortabel for babyen, nytt materiale i den og, ikke bare isopor lengre, men myk plast og memory foam ;):D Man kan også bruke samme base til baby stolen og stol nummer 2 fra maxi cosi om man går for pebble plus ;)
Har veldig lyst på dette setet, dumt at det ikke passer på cabriofix basen. Får se hvordan cabriofixen ser ut, den ble brukt ganske lenge og bærer nok litt preg av det.
Så kanskje det blit nytt sete, dessuten passer 2waypearl setet som virker kjempe bra på pebble basen!!!
 
Kampanje/salg på både Besafe Izi Go med base og på Maxicosi Cabriofix med base på Mimmis (butikken ligger her i byen) til hhv 2489,- og 2699,-, men vi er sååå i tvil og får ikke bestemt oss! Det viktigste er at base følger med, og at stolen passer på vognunderstellet. Vi har maxicosi adapter til vogna, hadde cabriofix til førstemann, men er usikker på om det passer Izi Go.. Åh, denne bilstoljungelen!
 
Back
Topp