maxicosi bilstolen..

tulla29

Forelsket i forumet
husker det var en tråd her med diskusjon om hvor lenge denne stolen kunne brukes.. Også var det ei som sendte en mail til maxicosi for å få bekreftet hva som er rett.. Finner ikke igjen den tråden, noen som har den? eller husker hvem det var?

husker den tråden, men den er jo fra 0-13 kg... så da er det jo ikke noe å lure på vel..? vi bruker vår ennå med god samvittighet, mini er litt over 8 kg nå..

det var noe diskusjon når skuldrene går over der selen kommer ut, om man måtte bytte da eller ikke [:)]

ORIGINAL: Curlyyysue

Nei, man må bytte når hodet når toppen av setet;) Det med selene hadde ikke noe å si på de minste setene, et er viktig på de som er mer oppreist..[:)]

Jeg fikk beskjed på Barnas Hus at de kunne bruke setet frem til 13 kg ELLER til halve hodet gikk over kanten på setet...

ORIGINAL: Pudderludder

Nei, man må bytte når hodet når toppen av setet;) Det med selene hadde ikke noe å si på de minste setene, et er viktig på de som er mer oppreist..[:)]

Jeg fikk beskjed på Barnas Hus at de kunne bruke setet frem til 13 kg ELLER til halve hodet gikk over kanten på setet...

http://www.tryggtrafikk.no/Når+bør+vi+bytte+ut+spedbarnstolen%3F.b7C_wtLK4N.ips

"Man bør bytte til vektklasse 1 når barnet enten passerer vektgrensen (13 kg) eller blir for lang for babystolen, dvs at hodet når over kanten."

Stoler mer på tryggtrafikk enn barnashus:p

Joda, men jeg ser for meg at de mener omtrent det samme... Tror ikke stolen beskytter noe mindre om toppen av hodet stikker ovenfor.. Er jo nakken som skal beskyttes... (vet ikke om du ser for deg det samme som jeg ser for meg) hhehehe

Min mini passer iallefall finfint oppi stolen enda, både i vekt og lengde [:D]

Det var jeg som sende mail [:D][:D]

Fikk svar ja[:)]

Selene kan godt komme nedenfra, blir ikke belastning under en kolisjon.

Det som var viktig, var å følge vekten. Stolen er laget for MAX 13 kg. Om det virker trangt rundt barnet, har det ingen ting å si.

ORIGINAL: melhuspia

Det var jeg som sende mail [:D][:D]

Fikk svar ja[:)]

Selene kan godt komme nedenfra, blir ikke belastning under en kolisjon.

Det som var viktig, var å følge vekten. Stolen er laget for MAX 13 kg. Om det virker trangt rundt barnet, har det ingen ting å si.

supert! takk [:D] da holder stolen en stund til.. [:)]

http://www.tryggtrafikk.no/Når+bør+vi+bytte+ut+spedbarnstolen%3F.b7C_wtLK4N.ips

"Man bør bytte til vektklasse 1 når barnet enten passerer vektgrensen (13 kg) eller blir for lang for babystolen, dvs at hodet når over kanten."

Stoler mer på tryggtrafikk enn barnashus:p

Joda, men jeg ser for meg at de mener omtrent det samme... Tror ikke stolen beskytter noe mindre om toppen av hodet stikker ovenfor.. Er jo nakken som skal beskyttes... (vet ikke om du ser for deg det samme som jeg ser for meg) hhehehe

Min mini passer iallefall finfint oppi stolen enda, både i vekt og lengde [:D]

Fikk høre at man skulle bytte når ørene nådde opp til kanten. Logisk iom at det etter det vil være med hode over kanten enn det som blir støttet, og dermed større sjans for skade ved krasj.

Det er når ørene når toppen av setet ja. De aller fleste bytter vel sete før de når så langt allikevel så er ikke så mye å krangle om tenker jeg. [8D]

Back
Topp